<Nogle Idéer?>

Beskrivelse mangler
Låst
>>Ida<<
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. sep 2010 10:45

<Nogle Idéer?>

Indlæg af >>Ida<< » 25. apr 2011 19:36

Jeg har fået et brugt bur af en veninde, men buret er uden låg :-). Så jeg håbede at nogle af jer måske havde nogle idéer, da jeg er helt blank :).
Målene: B= 37 (buret er ovalt, så det er på bredeste punk), L=54, H=27 (på laveste punkt da højden på kanten variere)

Billede

Billede
OBS, det er buret gamle ødelagte låg der ligger i, vendt på hovedet :D.
Billede

Billede

Billede

Låget skal helst kunne tages af :D

Mange tak på forhånd :D.
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 26. apr 2011 17:22

Nu er jeg selv ikke så handy men kan man ikke tage nogle små træ stykker og lime sammen så de former en oval ramme. Hvis låget så også skal bue opad som det gamsle så tag nogle lidt længere stykker og sæt opad så de danner et omvendt v.

Altså tag et lang  stykker træ iden tykkelse de vil have. Sker så stykker på omkring 5 cm tag så en linial og tegn en streg så 1 enden rør et punkt på den ene langside linjen fortsætter til den rør det parelelle hjørne så du for en skæv ende gør det i begget ender på alle stykker så kan du lime dem sammen i en oval form. Hvis låget bare skal være fladt sæt så hønsenet på så rammen lige går uden for bur væggene så vil der komme en ramme så låget ikke kan falde af.

Hvis du vil have et buet låg tag så to længere stykker tre skær med samme længe den ende ende på begge to mål så af så de kan limes fast på rammen i den anden ende og skær den skrå eller hvad du kommer frem til  lim så stykkerne sammen i de skrå hjørner når det er tøret så du har et v lim så de tilpassede hjørner fas på rammen og sæt så hønsenet på.

Håber det kan bruges spør hvis du ikke forstår.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

>>Ida<<
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. sep 2010 10:45

Indlæg af >>Ida<< » 27. apr 2011 14:42

forstår ikke helt muglighed nr. 2 :D.

men hvordan kan jeg fastsætte der til tremmerne?

Men mange tusinde tak for dit svar, jeg er meget af glad for at du gad bruge din tid på at hjælpe mig  :hkiss:
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 27. apr 2011 16:03

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke aner om mit forslag ville virke. Men det var bare en tanke jeg fik. Om du vil prøve det af eller ej er jo helt op til dig.

Kunne man ikke fylde en tynd cykelslange med sand og så sætte et næt på det. Klip cykel slangen til så den lige passer i omkræds til buret og lim den sammen i enderne med sandet i. (eventuelt lime det sammen med cykel lapper. Hvis du laver slangen så den lige padser ud over rammen så vil den automatisk blive liggende når du sætter net fast på det i burets form. Vægten fra sandet vil gøre at nættet er spændt ud og sørge for at det bliver liggende. Samtidig vil det være lige til at løfte af når du har brug for det. Hvis man vil have at cykelslange bliver lidt i form kan man føre en kraftig ståltråd igennem inde i det med sandet så holder det lidt den form man vil have det til at være men kan stadig tilpasses.

Men som sagt så er det kun en tanke. Jeg har ikke prøvet det og ander ikke om det vil virke. Men jeg tror det ville være en mulighed eftersom buret er ovalt og i forskællige højder. En cykelslange kan tilpasses på alle leder og kanter.

Kim
Senest rettet af Kim 2. maj 2011 20:03, rettet i alt 2 gange.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

>>Ida<<
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. sep 2010 10:45

Indlæg af >>Ida<< » 27. apr 2011 18:08

MWWHamster skrev:Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke aner om mit forslag ville virke. Men det var bare en tanke jeg fik. Om du vil prøve det af eller ej er jo helt op til dig.

Kunne man ikke fylde en tynd cykelslange med sand og så sætte et næt på det. Klip cykel slangen til så den lige passer i omkræds til buret og lim den sammen i enderne med sandet i. (eventuelt lime det sammen med cykel lapper. Hvis du laver slangen så den lige padser ud over rammen så vil den automatisk blive liggende når du sætter net fast på det i burets form. Vægten fra sandet vil gøre at nættet er spændt ud og sørge for at det bliver liggende. Samtidig vil det være lige til at løfte af når du har brug for det. Hvis man vil have at cykelslange bliver lidt i form kan man føre en kraftig ståltråd igennem inde i det med sandet så holder det lidt den form man vil have det til at være men kan stadig tilpasses.

Men som sagt så er det kun en tanke. Jeg har ikke prøvet det og ander ikke om det vil virke. Men jeg tror det ville være en mulighed eftersom buret er ovalt og i forskællige højder. En cykelslange kan tilpasses på alle leder og kanter.
Super god tanke :D. Det vil jeg da klart prøve, hvis jeg kan skaffe et cykel hjul! :D:D.
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 28. apr 2011 07:23

Du kan tilpasse stykkerne så de passer men lave rammen så træet ligger lige uden for buret og IKKE ovenpå fordi så kan du bøje nettet så de lige går ned over kanten så vil det sidde fast  og du kan tage det af har et det minder om det er bare rekangel formet.

Anden mulighed var så låget kunne buge opad ligesom det gamle låg simpelt ved at du har den anden ramme men har ikke sat net på endu.
Tag så to stykker træ af måske 7 cm tag det ene stykke skær så den ene ende skrå ligesom de andre og tag så rammen og mål om der skal tilpasses eller om man bare kan lime det på men vent med at lime gør det samme med det andet stykke når du har gjordt det skal du lime de to skå stykker sammen så du for et v vend spidsen af v'et opad og lim de to tilpassede ender på tæet på midten af ramme nu har du skeletet sæt så net på og så er låget buet.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 28. apr 2011 17:13

>>Ida<< skrev:
MWWHamster skrev:Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke aner om mit forslag ville virke. Men det var bare en tanke jeg fik. Om du vil prøve det af eller ej er jo helt op til dig.

Kunne man ikke fylde en tynd cykelslange med sand og så sætte et næt på det. Klip cykel slangen til så den lige passer i omkræds til buret og lim den sammen i enderne med sandet i. (eventuelt lime det sammen med cykel lapper. Hvis du laver slangen så den lige padser ud over rammen så vil den automatisk blive liggende når du sætter net fast på det i burets form. Vægten fra sandet vil gøre at nættet er spændt ud og sørge for at det bliver liggende. Samtidig vil det være lige til at løfte af når du har brug for det. Hvis man vil have at cykelslange bliver lidt i form kan man føre en kraftig ståltråd igennem inde i det med sandet så holder det lidt den form man vil have det til at være men kan stadig tilpasses.

Men som sagt så er det kun en tanke. Jeg har ikke prøvet det og ander ikke om det vil virke. Men jeg tror det ville være en mulighed eftersom buret er ovalt og i forskællige højder. En cykelslange kan tilpasses på alle leder og kanter.
Super god tanke :D. Det vil jeg da klart prøve, hvis jeg kan skaffe et cykel hjul! :D:D.
Man kan som regel få en defekt slange gratis af cykelhandleren. Det gør jo ikke noget at den ikke kan holde luft da den aligevel skal klippes til så den passer i længden og så sættes sammen igen.

Kim
Senest rettet af Kim 2. maj 2011 20:02, rettet i alt 1 gang.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

>>Ida<<
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. sep 2010 10:45

Indlæg af >>Ida<< » 29. apr 2011 19:54

MWWHamster skrev:
>>Ida<< skrev:
MWWHamster skrev:Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke aner om mit forslag ville virke. Men det var bare en tanke jeg fik. Om du vil prøve det af eller ej er jo helt op til dig.

Kunne man ikke fylde en tynd cykelslange med sand og så sætte et næt på det. Klip cykel slangen til så den lige passer i omkræds til buret og lim den sammen i enderne med sandet i. (eventuelt lime det sammen med cykel lapper. Hvis du laver slangen så den lige padser ud over rammen så vil den automatisk blive liggende når du sætter net fast på det i burets form. Vægten fra sandet vil gøre at nættet er spændt ud og sørge for at det bliver liggende. Samtidig vil det være lige til at løfte af når du har brug for det. Hvis man vil have at cykelslange bliver lidt i form kan man føre en kraftig ståltråd igennem inde i det med sandet så holder det lidt den form man vil have det til at være men kan stadig tilpasses.

Men som sagt så er det kun en tanke. Jeg har ikke prøvet det og ander ikke om det vil virke. Men jeg tror det ville være en mulighed eftersom buret er ovalt og i forskællige højder. En cykelslange kan tilpasses på alle leder og kanter.
Super god tanke :D. Det vil jeg da klart prøve, hvis jeg kan skaffe et cykel hjul! :D:D.
Man kan som regel få en defekt slange gratis af cykelhandleren. Det gør jo ikke noget at den ikke kan holde luft da den aligevel skal klippes til så den passer i længden og så sættes sammen igen.
Nåår okay, det var smart! :D.
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 11. maj 2011 15:17

Bare lige en opfølgning på den her. Fand du nogen sinde ud af at lave et låg til den og hvis du gjorde har du så et billede af det?
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

>>Ida<<
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. sep 2010 10:45

Indlæg af >>Ida<< » 30. jun 2011 13:20

Kim skrev:Bare lige en opfølgning på den her. Fand du nogen sinde ud af at lave et låg til den og hvis du gjorde har du så et billede af det?
Ja det har jeg da ihværtfald! i: tak fordi du spørger  :lol: . Jeg skal nok finde nogle billeder frem lidt senere :D.
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Maja_ll
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. dec 2013 22:12

Re: <Nogle Idéer?>

Indlæg af Maja_ll » 23. dec 2013 10:42

du kan gøre det som MWWhamster siger,
men hvis du vil have et "tag" så kan du bare beskære en træplade, eller andet :wink:
Glæder mig til at få dig min lille Chopper <3

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: <Nogle Idéer?>

Indlæg af Hamsterguf9000 » 27. dec 2013 20:42

Det her er også en meget gammel tråd Maja. Husk at tjekke datoen for oprettelse inden du svarer ;)

Låst