legetøj??

Beskrivelse mangler
Låst
AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

legetøj??

Indlæg af AgentP » 12. nov 2011 11:36

Min hamster racer rundt i sit bur, tænker han trænger til udfordringer??
Han er vild med toiletrullerør 8-) Men hvad kan ellers beskæftige min guldhamster??

Han har løbehjul :wink:
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

susanne Nielsen
Indlæg: 164
Tilmeldt: 2. aug 2010 21:50

Indlæg af susanne Nielsen » 12. nov 2011 19:06

Du skriver at den HAR et løbehjul, men du skriver ikke om den også bruger det. Alt for mange hjul er for små til guldhamstere og derfor bruger de det ikke. Jeg bruger selv hjul på 25 cm i diameter for ikke at skade ryg og nakke, samtidig skal du være opmærksom på, at løbefladen skal være lukket, så den ikke kan få poterne i klemme.

Hvis den derimod benytter sit hjul, men savner flere udfordringer, kan jeg anbefale ting at gnave i, eks. usprøjte grene fra frugttræer, hirseklokker/kolber m.v. Du kan endvidere give den et sandbad, det elsker de fleste hamstere.

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 12. nov 2011 22:27

Du kan tro han bruger hjulet - hver aften er jeg ekstra glad for at han bor i stuen og vi sover på 1.sal :lol: Det er lukket på løbefladen.
Han har også et sandbad - regnede det ikke for legetøj :wink: men han bruger det flittigt.
Tak for tippet med en gren - han har fået en fra æbletræet i haven... Den virker han glad for :D Han har ihvertfald gnavet en del i den.
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 13. nov 2011 18:26

Du kan også hænge noget tørret og så ristet ristet rugbrød op i en snor fra taget det er et hit her. En mandel eller andet der opfordrer til gnavning puttet ind i en foldet toiletpapirsrulle er også godt men larmene.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Maja_ll
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. dec 2013 22:12

Re: legetøj??

Indlæg af Maja_ll » 23. dec 2013 10:27

hver gang du fodrer den, kan du gemme maden rundt omkring :)
du kan sikkert godt lave et slags lille net, hvor der er godbidder eller mad i.
hvis det også skal være uden for buret kan du lave en labyrint ud af træ, eller mælkekartoner.
det sidste jeg har i tankerne, er en spand eller lign. som du fylder op med jord, strøelse eller sand. måske vil dit hamster grave rundt deri.

håber at du kan bruge det :wink:
Glæder mig til at få dig min lille Chopper <3

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: legetøj??

Indlæg af Maia » 23. dec 2013 10:31

Maja_ll: Tjek lige hvornår trådene er fra. Den her er fra 2011.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Låst