hamstere og savsmuld

Beskrivelse mangler
Misty
Indlæg: 52
Tilmeldt: 18. nov 2012 22:06

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Misty » 26. apr 2013 14:55

HamsterPigen skrev:
Misty skrev:Jeg bruge en savsmuld der hedder Equsana bedding kvalitetsstrøelse købt hos land og fritid. Det er lidt grover end det man køber i dyrehandlen men tilgængelige er det meget blødt i det når dyrene nu skal gå på det og rode rundt i det og så er det renset for støv og garanteret fri for lak og lim. Syntes at spåner fra dyrehandlen lugter meget af Træspåner hvor i mod denne slet ikke lugter hvilket jeg sætter stor pris på da denne spånelugt tit er meget overdøvende især når man har flere dyr. Kunne godt tænke mig at prøve carefreash men syntes det er meget dyrt men overvejer at give det til bare at putte i selv om de er meget glade for deres toiletpapir men de kan jo nok bruge begge dele :D
Har overvejet at bruge det, men på deres hjemmeside kan jeg se man kun kan købe hele paller ?
gør du det, eller hvordan ?
Jeg køber en balle af gangen koster 85 kr og holder længe :D

Misty
Indlæg: 52
Tilmeldt: 18. nov 2012 22:06

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Misty » 26. apr 2013 14:56

Misty skrev:
HamsterPigen skrev:
Misty skrev:Jeg bruge en savsmuld der hedder Equsana bedding kvalitetsstrøelse købt hos land og fritid. Det er lidt grover end det man køber i dyrehandlen men tilgængelige er det meget blødt i det når dyrene nu skal gå på det og rode rundt i det og så er det renset for støv og garanteret fri for lak og lim. Syntes at spåner fra dyrehandlen lugter meget af Træspåner hvor i mod denne slet ikke lugter hvilket jeg sætter stor pris på da denne spånelugt tit er meget overdøvende især når man har flere dyr. Kunne godt tænke mig at prøve carefreash men syntes det er meget dyrt men overvejer at give det til bare at putte i selv om de er meget glade for deres toiletpapir men de kan jo nok bruge begge dele :D
Har overvejet at bruge det, men på deres hjemmeside kan jeg se man kun kan købe hele paller ?
gør du det, eller hvordan ?
Jeg køber en balle af gangen koster 85 kr og holder længe :D
Jeg henter selv.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af PiaH » 11. jul 2013 09:12

Jeg er gået fra Carefresh og er begyndt på spåner, det er dette her: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... 0.aspx#top. Carefresh stank efter 14 dage selvom hun brugte sit toilet, så det blev alt for dyrt at bruge. Det var ultra color jeg brugte.

Det er første gang jeg bruger dette mærke, og det støver overhovedet ikke og Viola elsker det :D
Jeg skifter en gang om ugen, men behøver det faktisk ikke da hun bruger sit toilet, men jeg syntes det er dejligt at give hende nyt en gang om ugen og hun hygger sig faktisk når hun kommer i rent bur.

Dette: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... r.aspx#top er det samme som jeg bruger bare en meget større sæk.
Fra mig og Zoo

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Luna » 11. jul 2013 10:04

PiaH skrev:Jeg er gået fra Carefresh og er begyndt på spåner, det er dette her: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... 0.aspx#top. Carefresh stank efter 14 dage selvom hun brugte sit toilet, så det blev alt for dyrt at bruge. Det var ultra color jeg brugte.

Det er første gang jeg bruger dette mærke, og det støver overhovedet ikke og Viola elsker det :D
Jeg skifter en gang om ugen, men behøver det faktisk ikke da hun bruger sit toilet, men jeg syntes det er dejligt at give hende nyt en gang om ugen og hun hygger sig faktisk når hun kommer i rent bur.

Dette: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... r.aspx#top er det samme som jeg bruger bare en meget større sæk.
Det der er med spåner af fyrretræ er at det udløser nogle giftige stoffer som vidst nok hedder phenoler som kan give luftvejsproblemer for dyret. Men det er jo når det bliver vådt det sker, og du siger jo hun ikke tisser i det:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af PiaH » 11. jul 2013 10:43

Luna skrev:
PiaH skrev:Jeg er gået fra Carefresh og er begyndt på spåner, det er dette her: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... 0.aspx#top. Carefresh stank efter 14 dage selvom hun brugte sit toilet, så det blev alt for dyrt at bruge. Det var ultra color jeg brugte.

Det er første gang jeg bruger dette mærke, og det støver overhovedet ikke og Viola elsker det :D
Jeg skifter en gang om ugen, men behøver det faktisk ikke da hun bruger sit toilet, men jeg syntes det er dejligt at give hende nyt en gang om ugen og hun hygger sig faktisk når hun kommer i rent bur.

Dette: http://www.petworld.dk/product/bundstro ... r.aspx#top er det samme som jeg bruger bare en meget større sæk.
Det der er med spåner af fyrretræ er at det udløser nogle giftige stoffer som vidst nok hedder phenoler som kan give luftvejsproblemer for dyret. Men det er jo når det bliver vådt det sker, og du siger jo hun ikke tisser i det:)
Ja jeg ved det godt det med luftvejene, men tror ikke der sker noget her når hun ikke tisser i det
Fra mig og Zoo

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af louisekold » 11. jul 2013 13:08

Jeg bruger det ikke, da jeg synes at det støver for meget. Derfor bruger vi boxo i stedet for
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Alphas » 11. jul 2013 13:09

Vi har prøvet lidt forskelligt. Lige nu bruger vi Carefresh Natural, som jeg er rigtigt glad for. I nødstilfælde kan det godt ske at vi bruger spåner (f.eks når jeg beder min kæreste Mads om at gå ned og købe strøelse. Det er ikke altid han forstår at finde Carefresh i butikken, hvilket så betyder at vi har aaaaalt for store pakker spåner til at ligge her, som lige så godt kan bruges, eller i det mindste kan blandes op). :-)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Maria1997 » 11. jul 2013 13:18

Alphas skrev:Vi har prøvet lidt forskelligt. Lige nu bruger vi Carefresh Natural, som jeg er rigtigt glad for. I nødstilfælde kan det godt ske at vi bruger spåner (f.eks når jeg beder min kæreste Mads om at gå ned og købe strøelse. Det er ikke altid han forstår at finde Carefresh i butikken, hvilket så betyder at vi har aaaaalt for store pakker spåner til at ligge her, som lige så godt kan bruges, eller i det mindste kan blandes op). :-)
Derfor køber man selv strøelse :lol:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Alphas » 11. jul 2013 13:20

Har jeg også gjort siden :P
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Låst