hamstere og savsmuld

Beskrivelse mangler
annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af annette gregersen » 25. mar 2013 11:44

Jeg brugte først carefresh, men er nu gået over til Boxo og det er jeg rigtigt glad for
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

annapmail
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. mar 2013 22:30

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af annapmail » 25. mar 2013 22:59

Har brugt både savsmuld og spåner, begge dele virker fint :)

Mai-Britt
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. okt 2012 18:25

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Mai-Britt » 26. mar 2013 22:18

Boxo er bare ikke godt til langhårede dyr, det er for småt. Carefresh går an men det har jeg også problemer med pga eddies lange hår. Så je bruger træpiller og carefresh i øjeblikket og vil prøve med bøgeflis og carefresh snart.
Mai-Britt, Herbert, Sofus & Eddie

Mai-Britt
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. okt 2012 18:25

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Mai-Britt » 26. mar 2013 22:19

Snart bøgeflis og træpiller*
Mai-Britt, Herbert, Sofus & Eddie

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af annette gregersen » 27. mar 2013 09:34

jeg har ingen problemer med at bruge boxo til mine langhårede...

fjerner det som evt hænger i pelsen, når jeg har dem oppe. og har aldrig måtte klippe noget af.

nu er jeg jo så også vant til at langhårede marsvin og der er der jo endnu mere pels.
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af milla.b » 27. mar 2013 19:24

bruger spåner carefresh og toilet papir
Calobe's hamsteropdræt

Mai-Britt
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. okt 2012 18:25

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Mai-Britt » 28. mar 2013 10:48

Jeg har også langhåret marsvin, der er ingen problemer med det ene eller det andet, men med mit hamster Eddie har jeg haft problemer med strøelsen. Men Eddies er også meget finere end Herberts :)
Mai-Britt, Herbert, Sofus & Eddie

Siigne
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. mar 2005 18:19

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Siigne » 1. apr 2013 12:49

Hvor kan man købe "boxo"?

Jeg har købt CareFresh til min hamster, netop fordi jeg har hørt at spåner skulle støve for meget.
Jeg bruger dog støvfrie spåner i hesteballer til mine kaniner, og der er virkelig ikke meget støv i det, så jeg overvejer kraftigt om det er det jeg skal bruge til hamsteren i fremtiden.

Men vil gerne høre mere om Boxo, hvor kan det købes og til hvilken pris? Hvor længe holder det?
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 1. apr 2013 13:24

De fleste dyrhandler kan bestille det hjem hvis man spørger. Det er i deres katagloger.

LUX ved jeg har det :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af burrus » 1. apr 2013 13:35

boxo er i literpris billigere end carefresh :)
og ja LUX shoppen har det og flere og flere dyrehandlere enten har det eller er villige til at bestille hjem :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re:

Indlæg af milla.b » 1. apr 2013 14:44

MiivxD skrev:
milla.b skrev:Jeg har det ikke fordi det støver og kan give dem luftvejeprombler
Hvad bruger du så som bundstrøelse ? :)
spåner carefresh og toilet papir
Calobe's hamsteropdræt

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af PiaH » 1. apr 2013 20:49

Jeg bruger CareFRESH til min hamster.
Spåner støver for meget og lugter hurtigt og suger ikke ret godt efter min mening.
Og så syntes jeg spåner er for hårdt til en hamsters små poter.
Fra mig og Zoo

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af milla.b » 1. apr 2013 21:01

Boxo det bliver afprøvet næste gang! Carefresh er godt men lidt dyrt og alligevel synes jeg ikke det er galt
Calobe's hamsteropdræt

Misty
Indlæg: 52
Tilmeldt: 18. nov 2012 22:06

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af Misty » 25. apr 2013 12:17

Jeg bruge en savsmuld der hedder Equsana bedding kvalitetsstrøelse købt hos land og fritid. Det er lidt grover end det man køber i dyrehandlen men tilgængelige er det meget blødt i det når dyrene nu skal gå på det og rode rundt i det og så er det renset for støv og garanteret fri for lak og lim. Syntes at spåner fra dyrehandlen lugter meget af Træspåner hvor i mod denne slet ikke lugter hvilket jeg sætter stor pris på da denne spånelugt tit er meget overdøvende især når man har flere dyr. Kunne godt tænke mig at prøve carefreash men syntes det er meget dyrt men overvejer at give det til bare at putte i selv om de er meget glade for deres toiletpapir men de kan jo nok bruge begge dele :D

HamsterPigen

Re: hamstere og savsmuld

Indlæg af HamsterPigen » 25. apr 2013 17:10

Misty skrev:Jeg bruge en savsmuld der hedder Equsana bedding kvalitetsstrøelse købt hos land og fritid. Det er lidt grover end det man køber i dyrehandlen men tilgængelige er det meget blødt i det når dyrene nu skal gå på det og rode rundt i det og så er det renset for støv og garanteret fri for lak og lim. Syntes at spåner fra dyrehandlen lugter meget af Træspåner hvor i mod denne slet ikke lugter hvilket jeg sætter stor pris på da denne spånelugt tit er meget overdøvende især når man har flere dyr. Kunne godt tænke mig at prøve carefreash men syntes det er meget dyrt men overvejer at give det til bare at putte i selv om de er meget glade for deres toiletpapir men de kan jo nok bruge begge dele :D
Har overvejet at bruge det, men på deres hjemmeside kan jeg se man kun kan købe hele paller ?
gør du det, eller hvordan ?

Låst