Dværghamster har ændret adfærd

Beskrivelse mangler
Låst
louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Dværghamster har ændret adfærd

Indlæg af louisekold » 15. maj 2013 20:21

Hej Alle sammen.
Jeg har en vinterhvid dværghamster hun. Hun har ændret adfærd efter vi har fået en han. Hun startede med og gemme sig hele tiden og hun kom ikke ud som hun plejede, det hjalp så da vi flyttede de to bure længre fra hinanden. Det er planen at vi vil parre de to og har derfor ladet dem bytte bur. Men hun er så begyndt igen at hun ikke vil have at jeg tager hende op, hun bider voldsomt at jeg kan løfte hende op i min finger og hun vil ikke slippe. Hun gør ikke min kærste noget, hun smager en gang i mellem, men bider ikke på den måde. Håber at der er nogen som har nogle gode råd, hun har nemlig ikke altid været sådan.

Hilsen Louise
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Dværghamster har ændret adfærd

Indlæg af Alphas » 16. maj 2013 06:11

Jeg tænker lidt at det kan lyde som hormonelle forandringer og påvirkning af nye indtryk, som hun har fået af at blive flyttet i et nyt bur. Der dufter sikkert af handyr, hvilket kan påvirke hunner såvel som hanner.
Spiser hun og drikker som normalt? Opfører hun sig i buret som hun ellers plejer? Er der nogen tegn på ubehag, eller sygdom?

Det lyder lidt voldsomt, hvis hun har forandret sin adfærd så drastisk, men jeg skal ikke kunne sige om det er det nye bur der gør det. Dyrene er jo også meget individuelle af adfærd, men jeg har ikke set eller hørt lignende drastisk forandring. :(
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Dværghamster har ændret adfærd

Indlæg af louisekold » 16. maj 2013 07:04

Hun spiser som hun plejer og hun er meget aktiv og kommer frem og bider i tremmerne. Men synes bare at det er mærkelig at hun kun bider mig og ikke min kæreste. Ved bare ikke hvad jeg lige skal gøre.
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Låst