To hun-dværghamstre sammen

Beskrivelse mangler
Låst
LSc
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. maj 2013 11:40

To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af LSc » 16. maj 2013 12:01

Hej
Vi er i går blevet Dværghamster-ejere for første gang og er i fuld gang med at tømme biblioteket for bøger om hamstere.
Vi havde egentlig tænkt os kun at anskaffe os én han, da vi havde hørt at to af samme køn ikke går sammen og vi er ikke liiige indstillet på en masse unger.
Men da vi skulle hente den, var der også to hunner fra samme kuld. Drengen vi købte dem af, fortalte at de havde det godt sammen og at vi med det store bur vi havde, sagtens kunne have to. Jeg havde så læst et eller andet sted, at dværghamstere gerne lever sammen med andre (i modsætning til guldhamstere) så vi valgte de to hunner.

Mit spørgsmål er nu, vil de blive ved med at enes, eller risikerer vi at de, når de bliver køsmodne, pludselig ikke kan sammen mere? De er født 13. april. Jeg vil selvfølgelig lige tjekke efter endnu engang for at jeg ved selvsyn kan sikre mig at det nu også er to hunner vi har fået :wink:

De virker allerede meget rolige og tillidsfulde, men er det ellers sværere at gøre to der går sammen tamme?

:0)
Lisbeth
:0)
Lisbeth

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af vonJul » 16. maj 2013 12:10

Nu ved jeg ikke lige hvilken slags dværghamster vi snakker om, men jeg er selv ejer af to hunner fra samme kuld (Roborovskis) og det går fint.
De har hver deres diva øjeblikke, men de bliver sindssygt hurtigt gode venner igen, og jeg kan også mærke at de ikke rigtigt er helt med på det der med at blive skilt fra hinanden (fx når jeg putter dem i deres faunabokse).

Der er dog mange herinde der har oplevet at have problemer med at holde af samme køn af lige "min" hamsterart, men her har det vist kun været hannerne der har været et problem :)

LSc
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. maj 2013 11:40

Re: To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af LSc » 16. maj 2013 13:00

Tak for dit hurtige svar :)
Vore hamstre er Vinterhvid Dværghamstere.... Hvad er en faunaboks??? :oops:
:0)
Lisbeth

HamsterPigen

Re: To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af HamsterPigen » 16. maj 2013 13:34

LSc skrev:Tak for dit hurtige svar :)
Vore hamstre er Vinterhvid Dværghamstere.... Hvad er en faunaboks??? :oops:
en reptil boks som mange af vi hamster folk bruger :D
http://www.maxizoo.dk/10-l-34-x-20-x-22-cm.html

Jeg vil ikke anbefale at have 2 hamster sammen, da de hurtigt kan komme op og slås.
Men syntes det var en god ide ikke at vælge at få en han og hun, da de vil få mange unger, som vil trætte hunnen en del. Samtidig med at vinterhvide/campells højst sansynlig er hybrider, uden stamtavle :)

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af milla.b » 16. maj 2013 19:08

Som Inge kan de gå sammen men de bliver mere og mere territoriale og kan når de bliver ældre formentlig okkernes der er dog non man kan være meget heldige med at de kan
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: To hun-dværghamstre sammen

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 17. maj 2013 20:14

Det er altid en risiko at have to sammen. De kan komme op og slås til døde.

Men når det er sagt, så kan det lade sig gøre og jeg hvis i vil kan i lade dem gå sammen og hvis de skændes så i tænker det her er ikke godt så skil dem ad. Men det ville måske være en god ide at have et ekstrabur i tilfælde af de skændes og i må skille dem ad permanent

Jeg håber det kommer til at gå godt med de to :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst