Varme

Beskrivelse mangler
Låst
Gaia
Indlæg: 31
Tilmeldt: 29. jun 2012 17:48

Varme

Indlæg af Gaia » 18. maj 2013 17:24

Hvad gør I for at køle jeres hamster i sommervarmen?

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Varme

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 18. maj 2013 18:12

Jeg lufter ud. Har evt. blæser længst væk fra hamsterne så de ikke få træk.

Jeg ruller også gardinerne ned så de ikke står med sollys på burene

Jeg skifter også nogle gange vand flere gange om dagen så det ikke er varm vand de får.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Varme

Indlæg af Maria1997 » 18. maj 2013 18:18

Jeg åbner bare vinduet på klem. :)
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Varme

Indlæg af milla.b » 18. maj 2013 19:29

Jeg før fuldstændig det samme som 'Maria'erne'
Calobe's hamsteropdræt

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Varme

Indlæg af vonJul » 19. maj 2013 00:30

Jeg har vinduet på klem når jeg ikke er hjemme.
Et silketørklæde hænger ned på den ene side af reolen de står på, for at skygge (jeg har ikke gardiner).
Jeg skifter vand 2 gange om dagen (morgen inden jeg tager i skole, og eftermiddag/aften når jeg kommer hjem)
Når jeg er hjemme har jeg vinduet åbent helt, både for pigernes og for min egen skyld da jeg har sol ind ad vinduerne i alle timerne den er oppe, så det kan blive meget varmt i mit 14kvm hjem.
Jeg supplerer så deres foder med et stykke agurk om eftermiddagen, hvilket de har vist sig at være meget glade for.
Desuden har jeg pillet deres hus ud af buret (et plastikhus) og sørget for masser af toiletpapir i bunden af buret så de kan gemme sig i de uden at ligge for tæt sammen og blive for varme.

Andre gode råd modtages gerne ;)

HamsterPigen

Re: Varme

Indlæg af HamsterPigen » 19. maj 2013 08:48

har ikke haft hamster om sommeren, men jeg vil sige at man kan gøre som de andre. Sørger for at luften inde i rummet ikke er stillestående, men er i bevægelse. Ved hjælp af f.k.s åben vindue eller blæser. Hamsteren må bare ikke få træk. :wink:

og at buret ikke står i direkte sol. Jeg vil f.k.s give mindre varme former for redematraial, da jeg plejer at have hunde hår i reden, så nøjes jeg med toilet papir. Så har mit hus også en "dør" med tunnel indgang, det bliver varmt, så jeg har lavet 2 huler på 1x1 cm i siden så der er luft :D

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: Varme

Indlæg af Thitte » 3. jun 2013 12:41

Jeg giver også koldtkoldt vand flere gange om dagen, salat eller agurk vædet i koldt vand, lader ham slikke vand fra min finger (det er åbenbart sjovere). Har vinduet åbent når jeg er hjemme, så jeg kan tjekke, at de ikke får træk.
Hvis der er MEGET varmt skyller jeg en klud i koldt vand og vrider den hårdt op, så den er kold og fugtig og så ned i buret, enten i bunden eller over hans hus, så han kan køle ned ved at gå op på den eller ved at være under den inde i huset. Ellers kan man tage en flad skål med vand og så putte lidt frosne ærter i. De tøer hurtigt op, så de blot er kolde og så kan hammi få kolde ærter, eller få dyppet fusserne lidt :-)
Har også en engang hvor der var hedebølge frosset en lille flaske ned og så puttet den ind i et viskestykke, så der er køligt omkring viskestykket, så de kan ligge op af dette :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Varme

Indlæg af PiaH » 11. jul 2013 08:43

Jeg lufter ud og sørger for at min hamster ikke får træk, men ellers kan man gøre lige som med flasken der er frossen bruge et frostelement. Jeg giver vand i en skål, aldrig en vandflaske da jeg oplever min hamster faktisk drikker mere når det er mere naturligt for dem, at drikke af en skål. Agurk, kold gulerod ja der er mange muligheder.
Jeg har et træhus til hende, ikke plastik da plastik ikke kan ånde, det kan natur materialer så de er at foretrække.
Fra mig og Zoo

Låst