Tegn på brunst

Beskrivelse mangler
Låst
Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Tegn på brunst

Indlæg af Alphas » 25. maj 2013 21:59

Hej folkens :)
Jeg kom til at tænke på, hvilke konkrete tegn der findes på at en hun hamster er i brunst? Jeg er blevet spurgt nogle gange, men kan kun sige at jeg ved vores hunner mærker det på at de godt kan være lidt tilbageholdne og lidt "diva-agtige", men det lyder meget plat at sige.
Hvilke tegn ser i på brunst ved jeres hunner?


Ha' en god aften :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Tegn på brunst

Indlæg af milla.b » 25. maj 2013 22:10

Jeg har jo campbells og ved Beauty er tegnene at når jeg kælen mod og med pelsen et par gange løfter hun halen og så ved jeg hvornår hun er i brunst for da hende og Darky gik sammen parrede de kun hver 4. Aften så har stadig styr på det:)
Calobe's hamsteropdræt

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Tegn på brunst

Indlæg af burrus » 26. maj 2013 06:03

på NOGLE kinesere oplevede jeg faktisk de samme tegn som på guldhamsterne.
hvis man strøg dem hen over ryggen og ned til halen mens de var allermest i brunst, så ku man mærke at de løftede bagenden op mod fingeren og halen kørte sådan op over fingeren. virkelig sjovt at se :lol: fik det desværre aldrig filmet, fordi det langt fra var hver gang det lykkedes...

men hvis kineserhunnen er RIGTIG meget i brunst og har lugtet en han, så er der mere "åbent" ved skeden, fuldstændig som med tamrotter :lol: så går de også og tripper rundt med lidt løftet hale :lol:


med dværgene så jeg aldrig sådan rigtigt, når de var i brunst - det var kun lidt på opførslen som du selv beskriver.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Tegn på brunst

Indlæg af Alphas » 26. maj 2013 15:14

Har godt oplevet ved Cassie at hun løfter bagpartiet en del når det er, men til gengæld synes jeg det er svært at vurdere mht. Halen ved kineserne, fordi den jo bliver brugt meget som balancestøtte ved eksempelvis klatring henover hænderne. :) Jeg er jo overbevist om at der er abe-gener i Cassie, sådan som hun benytter sig af sin hale når hun klatrer i de mange grene hun har i buret :p
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Låst