Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Beskrivelse mangler
Låst
Maria83
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jul 2013 20:19

Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af Maria83 » 8. jul 2013 20:22

Har læst med herinde noget tid nu og kan se at flere bruger toiletpapir i buret. Hvilket skal man vælge at bruge?

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af Maia » 8. jul 2013 20:25

Bare det du har. Der er ikke krav til hvad for noget du bruger.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af Luna » 9. jul 2013 00:39

man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få :P
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af chlin » 9. jul 2013 00:51

Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få :P

Nej det må man faktisk ikke ...
Lige netop toiletpapir opløses i vand. Dermed kan det ikke gøre skade.
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af Luna » 9. jul 2013 00:53

chlin skrev:
Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få :P

Nej det må man faktisk ikke ...
Lige netop toiletpapir opløses i vand. Dermed kan det ikke gøre skade.
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det
Er det rigtigt? :O Det anede jeg ikke! Godt mine hamstere ikke har spist deres rede før så :oops: :oops: :oops:
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af burrus » 9. jul 2013 12:58

Luna skrev:
chlin skrev:
Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få :P

Nej det må man faktisk ikke ...
Lige netop toiletpapir opløses i vand. Dermed kan det ikke gøre skade.
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det
Er det rigtigt? :O Det anede jeg ikke! Godt mine hamstere ikke har spist deres rede før så :oops: :oops: :oops:
jep - det er kun toiletpapir der er lavet til at opløses i vand... kleenex, køkkenrulle o.l. er lavet til ikke at opløses sådan lige i hvert fald :) (prøv at ligge et stykke køkkenrulle og et stykke toiletpapir i en balje vand og se hvad der går hurtigst i stykker :) )

men de skal spise ret meget af det, for at man risikere forstoppelse, men det billigste og sikreste redemateriale er helt alm. hvidt toiletpapir uden parfume, farve osv. :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?

Indlæg af PiaH » 11. jul 2013 08:46

Jeg bruger også toilet papir til redemateriale.
Fra mig og Zoo

Låst