Dværghamster rør.

Beskrivelse mangler
Låst
Ida12344
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. jul 2013 10:12

Dværghamster rør.

Indlæg af Ida12344 » 9. jul 2013 10:31

Jeg fik det her dværghamster fra cirka et år siden, men nu har jeg et problem. Lige da jeg fik ham købte vi et bur, men det viste sig at det var en rigtig dårlig kvalitet. Så her for 5 dage siden købte vi et nyt bur. Det første vi havde, var rigtig dårlig med kun en etage og et rør. Men det nye var super lækkert med tre etager og 2 nye men små rør. '
Vi valgte at købe små rør fordi at han tissede helt ekstremt meget i det store rør, i det gamle bur. Rørene i det nye bur er meget glatte og dem i det gamle bur var der riller i så han kunne holde sig oppe med sine små fødder.
Han kan simpelthen ikke komme op i de nye rør. Jeg ved ikke om vi skulle havde købt buret fra han var helt lille, så han kunne nå at blive van til det. Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre han spjætter og kradser sig op af rørene men han kan ikke, og når vi så giver ham et lille puf bliver han bange og kravler ned igen.
Skal vi give ham mere tid til at lære det? Det ser bare helt umuligt ud når han prøver og jeg tvivler på om han nogensinde kommer til at nå toppen..
Han har slet ingen problemer med at komme ned af rørene igen.
Hvad skal vi gøre?

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Dværghamster rør.

Indlæg af burrus » 9. jul 2013 13:01

de har slet ikke brug for de rør :) det er bedre at der er noget spændende i buret, han kan kravle rundt i, under og på :)

Rør - uanset udformning - er en evig kilde til hamstertis... de tisser altid i dem, så hvis du vil undgå det, så skal den slet ikke have rør :)
og som det lyder, så lyder altså til, at de er for glatte de rør, og det kan en hamster ikke bare "vænne sig til" - hvis ikke der er noget at gribe fast i, så kommer de ikke op..

jeg ville fjerne dem totalt - men jeg har så heller aldrig været fan af de plastrør :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Dværghamster rør.

Indlæg af Maria1997 » 9. jul 2013 13:22

Jeg er enig med Burrus/Pia. Rørene vil bare være til irritation for både dig og hamsteren i længden. Hvilket bur er det du har?
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

HamsterPigen

Re: Dværghamster rør.

Indlæg af HamsterPigen » 15. jul 2013 09:36

Det lyder som om du har dette bur: Billede
Kan det passe ?

Låst