Robo bur

Beskrivelse mangler
Låst
PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Robo bur

Indlæg af PiaH » 9. jul 2013 21:33

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke bur en robo kan bruge, størrelse og afstand mellem tremmer.
Hvis nogen har billeder af bure til en robo vil jeg være glad for at se dem, og er en robo ene genger eller skal den gå med en anden robo :?:
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Robo bur

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. jul 2013 21:45

Jeg har indtryk at at for det meste fungere det ikke med tremmer og roboer. Jeg ved ikke om det er fordi de er så små og måske kan komme igennem tremmerne.

Jeg har mine egne to (snart 3) i et skabsbur hvor de har 100x58 cm. Det virker til at de rigtig hygger sig på det :D

Det er også skønt at man kan se dem igennem plexieglasset :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Robo bur

Indlæg af chlin » 9. jul 2013 21:58

Jeg har lige nu Jacob gående i et tremmebur. Det er nu ikke et bur jeg vil anbefale, for det er egentlig al for lille. Men i mangel af bedre er han nu kommet deri.
Og han er faktisk rigtig glad for at have tremmerne. Han kravler lystigt rundt i dem.
Det er meget vigtigt at der ikke er stor afstand mellem tremmerne til roboer, for de er jo ikke særligt store. Men bare det er opfyldt tror jeg de fleste roboer vil stortrives i et tremmebur
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Robo bur

Indlæg af PiaH » 9. jul 2013 23:40

Tak begge to :D
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Robo bur

Indlæg af burrus » 12. jul 2013 14:44

som udgangspunkt kan en voksen robo komme ud mellem tremmer der har større afstand end 5-6 mm....
unger kan komme ud næsten af alle tremmer :lol: de har ganske enkelt en formidabel evne til at trykke sig totalt flade!

men lukkede plastbure (a la bernie/mini duna som minimum, da de er ret aktive), akvarier (med net over med maskestørrelse 6*6 mm maks!) og terrarier er optimale. De er dog glade gravere, så tykt bundstrø er klart at foretrække, hvis de skal være sådan rigtigt glade :)


jeg solgte en gang to brødre sammen ud til en kvinde, hvis søn på 7 ønskede sig nogle robo'er at kigge på. De fik en akvarie på 150*60*60 fyldt op med bundstrø af forskellige slags :lol: lad mig bare sige - nej de havde ikke hjul, for de fik RIGELIGT med motion i det kæmpe bur :lol:
knægten lavede huler og tunneler i ler, med plexi-glas sider osv. de lagde ned i bundstrøet ud mod glasset - det var temmelig imponerende stykke arbejde den knægt lagde i de robo'er! :shock: :D dét er et fedt robo-liv :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Robo bur

Indlæg af PiaH » 12. jul 2013 17:12

Tak Pia :D
Ja det lyder ret så imponerende, de robo'er har virkelig haft det godt.
Fra mig og Zoo

Låst