Redemateriale

Beskrivelse mangler
Låst
PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Redemateriale

Indlæg af PiaH » 16. jul 2013 08:15

Nogen der har erfaring med dette redemateriale
http://www.maxizoo.dk/hampfibre-50g.html
Fra mig og Zoo

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Redemateriale

Indlæg af chlin » 16. jul 2013 12:23

Ja, jeg kender udmærket det produkt.
Det følger med i de startpakker jeg får til mine salgsunger fra Maxi Zoo. Derfor har jeg også afprøvet det hos flere af mine.

Mine vinterhvide er ligeglade med det. Det får lov til at blive liggende nøjagtig hvor jeg har lagt det.
Mine Roboer elsker det! Det er fast i struktur og dermed muligt at bygge gange i. Og det ser ud til at de synes det er skønt at sove i
Mine guldhamstere: Har prøvet det hos to. Den gamle tøs var ligeglad med det. Mens den unge tøs syntes det var helt fantastisk at rode rundt med.

Og hvad er produktet så for en størrelse:
Det består af nogle stive, lange tråde. Det er svært at rive over.

Dette er heller ikke så mærkeligt, for spørger man "Den store danske" (http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_m ... rede)/hamp) så er hamp jo et produkt der blandt andet bruges til at lave reb af.
Søger man videre på nettet, finder man ud af at det er midten af hempen, der bruges til dette, mens det yderste ikke er så holdbart og bruges til andre ting, blandt andet til dyr.
Her støder vi jo så på det blandt andet som Mini Hemp strøelse. Et produkt, som flere er glade for at bruge.
Så selve hampfibrene er der altså ikke noget problem med. Men man kan så altid overveje, om man synes det er smart, at man ikke kan rive redematerialet i stykker....
Jeg tror meget det er en smagssag, om man vil bruge det eller ej. Mine roboer får lov til at have det, fordi de er så glade for det. Men resten af dyrene "må nøjes" med toiletpapir og boxo til deres redder.

Lige til sidst et par link til lignende dyreprodukter med hemp:
http://www.lux-shoppen.dk/mini-hemp-p-4 ... eUs4IXU_IU
http://www.lux-shoppen.dk/nest-laps-10s ... .html#more
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Redemateriale

Indlæg af PiaH » 16. jul 2013 13:04

chlin skrev:Ja, jeg kender udmærket det produkt.
Det følger med i de startpakker jeg får til mine salgsunger fra Maxi Zoo. Derfor har jeg også afprøvet det hos flere af mine.

Mine vinterhvide er ligeglade med det. Det får lov til at blive liggende nøjagtig hvor jeg har lagt det.
Mine Roboer elsker det! Det er fast i struktur og dermed muligt at bygge gange i. Og det ser ud til at de synes det er skønt at sove i
Mine guldhamstere: Har prøvet det hos to. Den gamle tøs var ligeglad med det. Mens den unge tøs syntes det var helt fantastisk at rode rundt med.

Og hvad er produktet så for en størrelse:
Det består af nogle stive, lange tråde. Det er svært at rive over.

Dette er heller ikke så mærkeligt, for spørger man "Den store danske" (http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_m ... rede)/hamp) så er hamp jo et produkt der blandt andet bruges til at lave reb af.
Søger man videre på nettet, finder man ud af at det er midten af hempen, der bruges til dette, mens det yderste ikke er så holdbart og bruges til andre ting, blandt andet til dyr.
Her støder vi jo så på det blandt andet som Mini Hemp strøelse. Et produkt, som flere er glade for at bruge.
Så selve hampfibrene er der altså ikke noget problem med. Men man kan så altid overveje, om man synes det er smart, at man ikke kan rive redematerialet i stykker....
Jeg tror meget det er en smagssag, om man vil bruge det eller ej. Mine roboer får lov til at have det, fordi de er så glade for det. Men resten af dyrene "må nøjes" med toiletpapir og boxo til deres redder.

Lige til sidst et par link til lignende dyreprodukter med hemp:
http://www.lux-shoppen.dk/mini-hemp-p-4 ... eUs4IXU_IU
http://www.lux-shoppen.dk/nest-laps-10s ... .html#more
Mange tak for rigtig god info.
Jeg syntes ikke det er så godt det ikke kan rives i stykker, bliver da bange for det skade hamsteren ved at vikle sig om ben og hals og de så ikke komme fri igen.
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Redemateriale

Indlæg af burrus » 16. jul 2013 13:31

Men men men.... Desværre er hempfibre ikke så geniale hvis de får unger i det i reden.... Jeg har prøvet to gange at stå og forsøge at tage fibre af små unger et døgn, hvor fibrene var klistret totalt fast på ungerne og 'tørret ind' i huden på dem :(
Har prøvet det med både robo og guldhamster - har også prøvet at komme til en robo-mor, som desperat sad og hev det af ungerne og det efterlader nogle lange striber af små sår på de små unger :(


Det er kanon til en varm rede - men ikke såååååå smart til nyfødte våde unger... (Når først ungerne er tørre og en dag gammel er der intet problem, det er kun lige mens de er væde fra fødslen endnu)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Redemateriale

Indlæg af PiaH » 16. jul 2013 13:34

burrus skrev:Men men men.... Desværre er hempfibre ikke så geniale hvis de får unger i det i reden.... Jeg har prøvet to gange at stå og forsøge at tage fibre af små unger et døgn, hvor fibrene var klistret totalt fast på ungerne og 'tørret ind' i huden på dem :(
Har prøvet det med både robo og guldhamster - har også prøvet at komme til en robo-mor, som desperat sad og hev det af ungerne og det efterlader nogle lange striber af små sår på de små unger :(


Det er kanon til en varm rede - men ikke såååååå smart til nyfødte våde unger... (Når først ungerne er tørre og en dag gammel er der intet problem, det er kun lige mens de er væde fra fødslen endnu)
Okay, tak for info.
Du mener altså ikke det er farligt for dem, altså at de kan vikle sig ind i det og ikke komme ud af det igen, jeg tænker her på voksne hamstere.
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Redemateriale

Indlæg af burrus » 16. jul 2013 13:41

Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet - så det vil jeg ikke tro :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Redemateriale

Indlæg af PiaH » 16. jul 2013 13:48

burrus skrev:Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet - så det vil jeg ikke tro :)
Okay, jeg tænkte bare på det fordi det kan ske med hamstervat, og jeg vil jo ikke risikere noget.
Bruger du det stadig så ?
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Redemateriale

Indlæg af burrus » 18. jul 2013 16:15

Nej men det handler kun om økonomi og at mine kinesere aldrig fandt det ret spændende :)
Jeg brugte det ret meget til mine dværge og guldhamstere tidligere - og overvejer at teste om ørkenrotterne gider det :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Redemateriale

Indlæg af PiaH » 18. jul 2013 17:43

burrus skrev:Nej men det handler kun om økonomi og at mine kinesere aldrig fandt det ret spændende :)
Jeg brugte det ret meget til mine dværge og guldhamstere tidligere - og overvejer at teste om ørkenrotterne gider det :)
Okay, tak for svar :D
Fra mig og Zoo

Låst