bur til mor med unger

Beskrivelse mangler
Låst
rikkebn
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. feb 2013 15:25

bur til mor med unger

Indlæg af rikkebn » 7. aug 2013 21:43

Hej allesammen,

Jeg har ikke skrevet her på forummet så meget men jeg vil started med et enkelt spørgsmål.

Hvorledes skal man indrette et bur til en mor og hendes unger? Jeg ved at der ikke skal stå et løbehjul da det kan skade ungerne. Er det mest praktisk bare at have et næsten tomt bur når de er helt små?

kh. Rikke
Kig forbi https://www.facebook.com/vesterhavetshamster/ - opdræt af Campbells i Esbjerg!

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: bur til mor med unger

Indlæg af Luna » 7. aug 2013 21:48

Et par dage inden fødslen skifter man bur og fjerner legetøj, hjul osv, så buret er stort set tomt ja. Sådan undgår man at ungerne kan blive klemt eller noget under et hus osv :) Bare læg en stor bunke med toiletpapir som er revet i stykker ind til moren, så hun kan lave sig en dejlig rede :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

rikkebn
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. feb 2013 15:25

Re: bur til mor med unger

Indlæg af rikkebn » 7. aug 2013 21:54

Luna skrev:Et par dage inden fødslen skifter man bur og fjerner legetøj, hjul osv, så buret er stort set tomt ja. Sådan undgår man at ungerne kan blive klemt eller noget under et hus osv :) Bare læg en stor bunke med toiletpapir som er revet i stykker ind til moren, så hun kan lave sig en dejlig rede :)
Okay, tak. Man kan jo aldrig være for forsigtig så tænkte at jeg ville spørge ad. Nu må vi håber at Gaia kan lide Tosh.
Kig forbi https://www.facebook.com/vesterhavetshamster/ - opdræt af Campbells i Esbjerg!

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: bur til mor med unger

Indlæg af Luna » 7. aug 2013 22:03

Det er først lige gået op for mig at du er madmor til Gaia :D Skønt at se dig på forum!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: bur til mor med unger

Indlæg af Alphas » 8. aug 2013 07:40

Hej Rikke :-)

Vi lader altid et hus stå, og selvfølgelig også madskålen (og en heeeeel vild masse toiletpapirsruller).
Når ungerne så begynder at fise rundt, typisk lige efter de har fået øjne, sætter vi eksempelvis noget "lejetøj" af pap, eller grene i buret. På den måde kan de aktivere hinanden og kravle i grene og på pappet, uden at blive mast, eller skader sig selv.
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

rikkebn
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. feb 2013 15:25

Re: bur til mor med unger

Indlæg af rikkebn » 8. aug 2013 09:18

Alphas skrev:Hej Rikke :-)

Vi lader altid et hus stå, og selvfølgelig også madskålen (og en heeeeel vild masse toiletpapirsruller).
Når ungerne så begynder at fise rundt, typisk lige efter de har fået øjne, sætter vi eksempelvis noget "lejetøj" af pap, eller grene i buret. På den måde kan de aktivere hinanden og kravle i grene og på pappet, uden at blive mast, eller skader sig selv.
Jenny, jeg er allerede ved at indsamle toiletpapirsruller. Så der skal nok være rigeligt til den tid :D Glæder mig til Tirsdag.
Luna skrev:Det er først lige gået op for mig at du er madmor til Gaia :D Skønt at se dig på forum!
Tak :D
Kig forbi https://www.facebook.com/vesterhavetshamster/ - opdræt af Campbells i Esbjerg!

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bur til mor med unger

Indlæg af milla.b » 8. aug 2013 09:51

Velkommen :D Fedt du vil prøve at have et kuld er et meningen du kun vil have et hyggekuld eller begynde at opdrætte?
Calobe's hamsteropdræt

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: bur til mor med unger

Indlæg af Alphas » 8. aug 2013 14:35

Milla - Jeg tror det er fordi sådan en eller anden underlig opdrætter af campbells ved navn Jenny Zeissler har givet Rikke en lille idé om hvor fantastisk det er at være opdrætter :D

Ej - Rikke købte sin første hamster Gaia fra vores første kuld, og vil nu forsøge sig med et kuld, og se om det er noget for hende og Mikkel, det med at opdrætte (men jeg har nu en idé om at beslutningen allerede er faldet for den ene part :P )


Rikke - Jeg glæder mig også helt vildt til på tirsdag! Det bliver så skønt at tilbringe tid sammen med jer og Gaia igen :D
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bur til mor med unger

Indlæg af milla.b » 8. aug 2013 21:37

Jenny: Haha okay :P
Calobe's hamsteropdræt

Låst