En halvvejs succes...

Beskrivelse mangler
Låst
MayaDk
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. aug 2013 23:38

En halvvejs succes...

Indlæg af MayaDk » 14. aug 2013 20:16

"Håndtamme hamstere sælges" stod der i annoncen på DBA, og det må da siges at være en sandhed med modifikationer, men ok, jeg er også vant til en hamster der selv kravlede op i hånden fordi den ville forkæles eller "lege" eller bare sidde og putte i mit hår. Jeg forventede bare ikke to dyr der var SÅ bange? :( Jeg blev simpelthen så ulykkelig over hvor "hård" jeg var nødt til at være da de prøvede at stikke af og tænkte "det kan fiseme ikke passe"...

Nu har jeg så brugt knap en uge...de første par dage fik de fred og ro, og her for tre dage siden valgte jeg at tage foderet fra dem og gå over til kun at håndfodre for at vænne dem til min duft og fordi de skal vide jeg er "god nok". De er begge to nysgerrige og har sniffet og "smagt" på mig.

Idag prøvede jeg så at tage Amidala op, og for første gang blev hun siddende og prøvede ikke desperat at flygte...ihvertfald ikke de første 20 sekunder :roll:.

Jeg har valgt ikke at tage Anakin op idag, men han har så også for første gang præsteret at plante sine to små rystende poter på min lillefinger da han napsede en lille nød fra min håndflade. Det punkt nåede Amidala til allerede på første dagen.

Jeg er stolt og tilfreds med egen indsats, men jeg vil gerne høre om der er mere jeg kan gøre? Jeg overvejer at købe noget riiigtigt usundt, men uimodståeligt hamster-slik, som kun kommer frem når de bliver håndteret. En ting er at spise fra hånden, noget andet er at spise mens man ER i hånden.

Er der andre gode ideer til hvad jeg kan gøre for at hånd-træne mine små vildbasser?

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: En halvvejs succes...

Indlæg af Laeborg » 14. aug 2013 23:04

Hvilken art er der tale om? :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

MayaDk
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. aug 2013 23:38

Re: En halvvejs succes...

Indlæg af MayaDk » 15. aug 2013 07:29

Laeborg skrev:Hvilken art er der tale om? :)

guldhamster :D

Låst