Han vil bare ikke blive tam..

Beskrivelse mangler
Låst
Michellebøgelund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jul 2013 20:12

Han vil bare ikke blive tam..

Indlæg af Michellebøgelund » 28. aug 2013 20:19

Jeg købte et hamster i sommerferien, og fik en masse råd om hvordan jeg gjorde mit guldhamster Ludvig tam.. Det er snart 2 måneder siden tror jeg, og er ved at løbe tør for tålmodighed. Jeg har prøvet at give ham godbidder hver gang jeg kom ind på mit værelse, og det er sket få gange han har taget den når jeg har givet ham den med hånden. Han vil ikke kravle op på min hånd, og dårligt nærme sig når jeg har hånden i buret. Jeg åbner ind til ham fra siden af, så jeg er på samme højde som ham. Har fået lokket ham ud af buret i en kasse, når jeg skulle skifte bur, men det tager godt nok tid! Han kravler lidt på mig når jeg sidder med kassen, men har på fornemmelsen at det er for at flygte. Jeg tror virkelig ikke han kan lide mig, og enten sidder i sin træhytte mår jeg kommer eller flygter derind.. Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, for det har stået på siden jeg fik ham.. Nogle idéer, er efterhånden desperat! :-(

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Han vil bare ikke blive tam..

Indlæg af Maria1997 » 28. aug 2013 20:27

Sådan gjorde jeg, da jeg lige havde fået min hamster:
Jeg tog toppen af buret, og tog alle ting ud. Så skal din hamster nok blive interesseret i ting udenfor buret. Hvis den er på vej over kanten af buret, så sæt din hånd så den kun kan komme over på din hånd. Tilbyd diverse godbidder når den sidder i din hånd, og gør ikke dette længere end 10 min. om dagen.

Jeg kan ikke love at det virker for dig, men det ville være et forsøg værd. Forresten hvis din hamster virker meget nervøs i det tomme bur, så sæt et hjul eller en bro ind i buret.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

AnjaK
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21. apr 2013 20:15

Re: Han vil bare ikke blive tam..

Indlæg af AnjaK » 29. aug 2013 13:01

Det med at en guldhamster kravler op i hånden det er altså ikke alle der gør det.
Mine gør ikke men de er tamme alligevel.
Vi er altid startet med at løfte dem ud af buret og ned i en balje hvor der har været godbidder og de er blevet nusset og snakket med og har langsomt vendte sig til os og til at komme ud.
Idag er de snart 5 måneder, de kommer begge 2 hen til min hånd når jeg tilbyder dem en godbid men ingen af dem går op i den.
Alligevel er de tamme og går rundt på os når de er ude. Men der er forskel for den ene tigger om at komme ud om aftenen og hvis lågen står åben går han selv ud af buret og vil gerne være ude i timevis
Den anden er så glad for sit bur at han helst ikke vil ud, han sidder gerne på bagben og kigger på mig når jeg snakker med ham men når min hånd nærmere sig kan han godt finde på at hoppe ind i sit hjul så løfter jeg ham ud i det og putter ham i balje hvor han sidder lidt og bliver nusset indtil han kravler ud og går på opdagelse. Han får nok af at være ude efter 20 min og vil i buret igen. Han havde så også en uheldig start på livet hos den første ejer der fik ham fra opdrætteren, det tror jeg har sat lidt spor i ham.
Jeg synes ikke du skal vente på at han kravler op i din hånd for det er ikke altid de gør det. Tag ham ud og op i en balje eller noget andet hvor han kan lære at dine hænder er gode og kun vil ham det godt så er jeg sikker på det nok skal komme.

Held og lykke med ham :-)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Han vil bare ikke blive tam..

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. aug 2013 14:24

AnjaK skrev:Det med at en guldhamster kravler op i hånden det er altså ikke alle der gør det.
Mine gør ikke men de er tamme alligevel.
Vi er altid startet med at løfte dem ud af buret og ned i en balje hvor der har været godbidder og de er blevet nusset og snakket med og har langsomt vendte sig til os og til at komme ud.
Idag er de snart 5 måneder, de kommer begge 2 hen til min hånd når jeg tilbyder dem en godbid men ingen af dem går op i den.
Alligevel er de tamme og går rundt på os når de er ude. Men der er forskel for den ene tigger om at komme ud om aftenen og hvis lågen står åben går han selv ud af buret og vil gerne være ude i timevis
Den anden er så glad for sit bur at han helst ikke vil ud, han sidder gerne på bagben og kigger på mig når jeg snakker med ham men når min hånd nærmere sig kan han godt finde på at hoppe ind i sit hjul så løfter jeg ham ud i det og putter ham i balje hvor han sidder lidt og bliver nusset indtil han kravler ud og går på opdagelse. Han får nok af at være ude efter 20 min og vil i buret igen. Han havde så også en uheldig start på livet hos den første ejer der fik ham fra opdrætteren, det tror jeg har sat lidt spor i ham.
Jeg synes ikke du skal vente på at han kravler op i din hånd for det er ikke altid de gør det. Tag ham ud og op i en balje eller noget andet hvor han kan lære at dine hænder er gode og kun vil ham det godt så er jeg sikker på det nok skal komme.

Held og lykke med ham :-)
Det her tror jeg også er vejen frem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst