Lægger sig fladt ned

Beskrivelse mangler
Låst
Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Lægger sig fladt ned

Indlæg af Fyrsting » 24. okt 2013 08:31

Jeg har bemærket en lidt sjov og total kær adfærd ved min guldhamster Blondie.

Hun er stadig meget livlig (født 10.09.2013) så når jeg har hende oppe, sidder jeg med en lidt stor plastikkasse og håndterer hende med hænderne dernede. Hun bruger en del tid på at prøve at hoppe op eller komme op af min arm for at komme ud af kassen, men så får hun roligere perioder hvor hun vasker sig, spiser lidt og lader mig ae hende og holde hende i hænderne.

Den sjove adfærd er så ind mellem disse ting, hvor hun pludselig ligesom lægger sig ned i bundlaget og gør sig lidt flad, ligesom trykker sig mod bunden. Jeg har set billeder og videoer af hunner i brunst, og synes ikke at dette ligner brunst. Hvis jeg aer hende over ryggen når hun ligger sådan, lader hun mig nogle gange ae hende, andre gange går hun et par skridt og lægger sig fladt igen. Dette kan hun så gentage en del gange efter hinanden.

Indtil hun igen bliver super frisk og livlig og springer rundt :)

Noget bud på hvad denne adfærd betyder?
Hun er super kær, når hun gør det :love4:

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af louisekold » 24. okt 2013 12:12

Hvis hun skulle være i brunst, så ligger de sig flade og stivner fuldstændig, når man aer dem på ryggen og så har de halen op i vejret.
Kan være at hun bare rigtigt nyder det. Men det er da sjovt at hun gør det :)
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af Fyrsting » 24. okt 2013 12:45

Tak for svaret Louise :) Jeg synes bare ikke hun stritter opad med halen, men det kan være jeg ikke ser ordentligt efter. Det er som om hun lægger sig og ja - jeg ved ikke om man kan sige stivner, men hun ligger ihvertfald helt stille og presser sig ligesom mod underlaget. Hun er godt nok kær synes jeg.. Iiiha hvor jeg elsker hende Billede

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af LiseJuul » 24. okt 2013 13:31

Hun leger bare ninja hamster, som sniger sig frem ;-)
Ej, nogle hamstere har en idé med at skulle slæbe sig hen over underlaget, det gør min Franz også :p
Tror ikke det er noget du skal bekymre dig om!
Billede

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af chlin » 24. okt 2013 14:44

Jeg synes at mange unge hamstere godt kan lide at snige. De trykker sig helt ned mod underlaget og sidder enten stille eller lister sig afsted - og det er noget så kært!
Hvis det er brunst skal det jo gerne være CA hver 4. Aften. Det er ikke alle hunner der stivner med halen lige i vejret. Mange reagerer først sådan når de er sammen med en han eller kan lugte en. Så det kan også være det du ser
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af Fyrsting » 24. okt 2013 20:38

Tak for jeres svar :)

Jeg synes ikke hun slæber sig - hun tøffer eller ja, lister bare et par skridt og lægger sig så fladt igen.. Det er virkelig sødt og sjovt når hun gør det :lol: Må se om jeg kan filme det en dag :mrgreen:

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af louisekold » 24. okt 2013 20:44

Glæder mig til og se en film med det :)
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lægger sig fladt ned

Indlæg af PiaH » 24. okt 2013 22:26

Viola gjorde det samme da hun var unge, og hun var ikke i brunst, for jeg er ikke i tvivl når Viola er i brunst, hun stivner totalt og halen lige i vejret :-)

Vil også glæde mig til at se en lille film af Blondie når hun tøffer :D
Fra mig og Zoo

Låst