hvad skal vi gøre?

Beskrivelse mangler
Låst
bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

hvad skal vi gøre?

Indlæg af bubbel » 3. nov 2013 08:56

så har vi fået en guldbasse, han bor i et akvariebur, rigtig fint men vi vil gerne have ham flyttet over i vores oprindelige bur, da det kan åbens for siden og det derfor er nemmere at komme ind med hånden og tilbyde godbidder. Men mit spørgsmål er hvornår kan vi flytte ham og hvordan skal vi gøre det? han har ikke vist sig andet end igår aftes hvor han tog et stykke pære jeg gav ham.

jeg vil ikke forcere tingene og vil ikke bare begynde at tage ham op så vi måske kommer dårligt fra start selvom kæresten har tilbudt at gøre det. hvad ville i gøre?

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: hvad skal vi gøre?

Indlæg af chlin » 3. nov 2013 14:03

Hvornår har i fået ham?

Hvis han er helt ny, så ville jeg flytte ham med det samme og få det "overstået". Han er allerede utryg ved situationen og så gør det ikke så meget. Synes det er værre hvis han først skal vænne sig til at være i akvariet, føle sig tryg der og så blive flyttet og blive utryg igen ... håber du forstår hvad jeg mener...
Tremmebure har også en klar fordel når det kommer til at gøre en hamster tam: det er nemmere at komme til at snakke med dem. Så lærer han hurtigt at komme frem til tremmerne og at han så får godbider og at komme ud på den åbne låge. Akvarier kan være gode, men kun til tamme hamstere, for der kommer hånden ned ovenfra og det kan være rigtigt skræmmende for sådan en lille fyr!

Jeg vil håndtere ham så meget som muligt fra starten af. Jo længere tid der går, hvor han ikke er oppe, jo længere tid går der før han vænner sig til det.
Sæt en plastikskål ned i buret, gerne med guf og lad ham kravle op i den og finde gufferne og løft ham så ud i den. Det kan evt blive nødvendigt at "tvinge" ham op i skålen indtil han har fundet ud af at den skål er en god ting. Sæt dig ned med ham i skålen og lad ham selv komme ud til dig. Giv ham evt. flere godbider. Forsøg at have så rolige bevægelser som muligt. Hvis han er ung, så vil han have travlt med at kravle rundt og undersøge. Forvent ikke at han sidder stille og lader sig nusse. Men det kommer med alderen. Og hellere mange små ture ud af buret om dagen end et stort.

Håber du kan bruge mit svar
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: hvad skal vi gøre?

Indlæg af bubbel » 3. nov 2013 17:23

vi fik ham igår, han er lidt under 1 år gammel. han tog køreturen, der var ret lang, meget flot.

jeg tog mog til mig og fik flyttet ham kort tid efter dette indlæg, jeg flyttede det hele og indrettede og så flyttede jeg forsigt hans hus og satte en dåse ned han så kravlede op i og så flyttede jeg ham og lod ham selv kravle ud og så gik han og kiggede lidt og så gik han ind i sit hus igen.

nu her har vi lige sidde en lille halv time og vi lokkede med mad og han blev lokket ud af huset og vi fik lov til at ae ham stile og roligt og han snusede lidt til vores fingre og så fik ham belønningen og så gik ham langsomt ind i huset igen og nu har vi givet ham ro igen. og regner med ham får fred til imorgen.

han er meget madglad så han kan næsten ikke modstå det.

så jeg tænker lidt det vejen frem?

vi er meget tilfredse med ham, vi havde egentlig besluttet at vente til det nye år, men da han dukkede op på dba føltes det bare rigtig og jeg fik kun et godt indtryk af ham da jeg fik lov at holde ham igår.

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: hvad skal vi gøre?

Indlæg af taysha » 3. nov 2013 18:30

i indlæg 7
i denne tråd gav jeg nogle ideer til hvordan man kan vænne et meget skræmt hamster til hænder. Måske kan du bruge noget af det. http://forum.hamsterforeningen.dk/viewt ... 41#p179941
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Låst