Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Beskrivelse mangler
Låst
Jeppesommer
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. nov 2013 21:02

Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af Jeppesommer » 6. nov 2013 21:13

Hvor mange hamstre af hunkøn kan jeg tillade mig at have i et 112 liters akvarium? Hamstrene er fra samme kuld og aldrig blevet skilt ad, der er 8 stk.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af chlin » 6. nov 2013 21:42

Jeppesommer skrev:Hvor mange hamstre af hunkøn kan jeg tillade mig at have i et 112 liters akvarium? Hamstrene er fra samme kuld og aldrig blevet skilt ad, der er 8 stk.
Hvilken art drejer det sig om?
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af chlin » 6. nov 2013 22:50

Du skriver privat til mig at det er sibiriske dværghamstere. Det er også den type, som vi kalder hybrider.

En hurtigt Google på 112 liters akvarie siger, at det er ca 80 x 35 x 40 cm
I sådan en størrelse ville jeg have 2, MAX 3 sammen. Men for hvert hamster der er, skal der være et hjul for at forebygge skænderier.

Nogle linjer kan være meget sociale, men som udgangspunkt skal man regne med at de på et eller andet tidspunkt bliver trætte af at gå sammen og vil begynde at slås. Man skal derfor ALTID være meget opmærksom, når man har flere hamstere gående sammen og altid være klar til at skille dem ad. Det betyder også, at man altid skal have et (eller flere) ekstra bure klar, så man kan skille dem ad, når problemerne opstår.
Små skænderier kan virke fredelige, men det kan pludselig udvikle sig meget voldsomt! De kan i den grad skamfere hinanden, nogen gange med døden til følge.
Så som udgangspunkt vil jeg sige: Hav 2 hamstere sammen og vær ekstremt opmærksom! Lad være med at beholde de 8 sammen. Det kan være de har det godt nu, men det kan hurtigt ændre sig!
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af Luna » 6. nov 2013 22:57

chlin skrev:Du skriver privat til mig at det er sibiriske dværghamstere. Det er også den type, som vi kalder hybrider.

En hurtigt Google på 112 liters akvarie siger, at det er ca 80 x 35 x 40 cm
I sådan en størrelse ville jeg have 2, MAX 3 sammen. Men for hvert hamster der er, skal der være et hjul for at forebygge skænderier.

Nogle linjer kan være meget sociale, men som udgangspunkt skal man regne med at de på et eller andet tidspunkt bliver trætte af at gå sammen og vil begynde at slås. Man skal derfor ALTID være meget opmærksom, når man har flere hamstere gående sammen og altid være klar til at skille dem ad. Det betyder også, at man altid skal have et (eller flere) ekstra bure klar, så man kan skille dem ad, når problemerne opstår.
Små skænderier kan virke fredelige, men det kan pludselig udvikle sig meget voldsomt! De kan i den grad skamfere hinanden, nogen gange med døden til følge.
Så som udgangspunkt vil jeg sige: Hav 2 hamstere sammen og vær ekstremt opmærksom! Lad være med at beholde de 8 sammen. Det kan være de har det godt nu, men det kan hurtigt ændre sig!
Kan ikke være mere enig :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af darkangel87 » 7. nov 2013 09:17

enig med Chlin
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af taysha » 7. nov 2013 09:33

jeg tilslutter mig koret.
hovedregel er 1 hamster = 1 bur
ved dværghamstre kan man evt. forsøge at have mere end en i et bur, men man skal stadig have bure nok i huset til omgående at kunne skille dem ad. Og det kræver stpr opmærksomhed, samt at buret er meget stort og tilbyder et varieret miljø hvor de ikke skal kæmpe om ressourcerne (hjul, vand, mad, sovesteder - en ressource er alt der er vigtigt for dyret)
Jeg ville som chlin sige max to i dit bur, forudsat der er nok ressourcer og du har mulighed for omgående at adskille dem når behovet opstår.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af LiseJuul » 9. nov 2013 15:22

darkangel87 skrev:enig med Chlin
Også her :)
Billede


PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af PiaH » 9. nov 2013 18:17

Jeg tilslutter mig koret.
Fra mig og Zoo

Vallentin
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. maj 2014 00:01

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af Vallentin » 20. aug 2014 15:59

1 hamster per bur :)
kærlige potetryk fra Louis, Gzira, Onyx, Mdina, Kirsten og Linse

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Hvor mange hamstre kan jeg tillade mig at have?

Indlæg af Laeborg » 20. aug 2014 17:14

Flyttet til Hamster -> Generelt
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Låst