Labyrint - hvordan bygger vi bedst?

Beskrivelse mangler
Låst
IbenH
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5. nov 2013 19:23

Labyrint - hvordan bygger vi bedst?

Indlæg af IbenH » 14. nov 2013 10:05

Hej.

Vi er blevet helt vilde med vores nye små søde piger, og vil nu gerne give dem (og vores børn) lidt mere sjov og hygge. Vi har derfor tænkt på at bygge en solid og sikker labyrint. Men hvordan? Hvilke træ-materialer skal vi bruge - og er der visse sikkerhedskrav vi skal huske på?

Helt grundlæggende er det nemmest at bruge træ, en solid træplade - hvorpå vi skruer "murene" fast fra bunden af. Alt bliver slebet i kanterne, så de små tøser ikke kan komme til skade. Men hvor høje skal murene være, for at vores hamstrer ikke kan kravle over (men vi stadig kan se dem) - og hvor mange cm. skal der min. være mellem hver mur - altså gangareal?

Er der andre sjove og skønne ting vi kan implementere i denne labyrint, som vores hamstrer vil blive glade for?

Og hvor stor en labyrint skal vi bygge, for at hamstrerne vil synes det er sjovt?

Håber I kan hjælpe, så vi kan komme i gang!

knus

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Labyrint - hvordan bygger vi bedst?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 14. nov 2013 16:04

Hvor lyder det som en fed ide :D

Jeg tror det kunne være godt hvis det er solidt træ. Men pas på at skruerne ikke stikker ud så de bliver revet.
Jeg vil sige 20 cm vil være en god højde. Jeg tror ikke de kan kommer over den.

Jeg glæder mig til at se hvad i får bygget og håber at i vil vise billeder af det herinde :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Labyrint - hvordan bygger vi bedst?

Indlæg af taysha » 14. nov 2013 18:53

jeg ville udstyre labyrinten med "rastepladser" - altså små rum med lidt større afstand mellem murene og hvor der er noget guf. Sådan nogle små dyr har jo brug for at kunne spise og drikke ret tit, når de er aktive, så både for at give dem en god labyrintoplevelse, men også for at sikre at de ikke bliver for sultne og tørstige mens de er der
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Låst