Hamsterstrik

Beskrivelse mangler
Låst
voyage
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. okt 2012 00:13

Hamsterstrik

Indlæg af voyage » 20. nov 2013 19:57

Jeg har lige lært at strikke, og er derfor begyndt at tænke lidt over, hvad det mon kan bruges til. Jeg har søgt lidt på nettet, og kan se at der vist er nogen der strikker hængekøje-agtige ting til deres rotter.

Kan man også det til en hamster? Dels tænker jeg, at der nok skal strikkes ret tæt, så fødderne ikke går igennem. Skulle de alligevel gøre det, er garn jo temmelig fleksibelt - så jeg tror ikke der er risiko for at foden sidder fast. Men derudover tænker jeg på, om det mon er meget skidt, hvis nu min hamster finder på at bide i det for at få redemateriale. Er garn lige så slemt som hamstervat, på det punkt? Snor er jo ikke ligefrem vandopløseligt. Men på den anden side, er det vel ikke meget anderledes, end et brugt håndklæde eller en anden type stof - der kan vel også gnaves tråde af?

Så egentlig vil jeg gerne høre, om der er noget stof I vil fraråde man bruger til hængekøjer, og om en strikket hængekøje er noget der kan bruges?

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Hamsterstrik

Indlæg af Hamsterguf9000 » 20. nov 2013 20:36

Mine hamsterdrenge har overtaget min gamle strikketrøje. Jeg ved ikke hvad de ser i den men de elsker den begge to. Det er ikke fordi de kan lugte mig eller noget for jeg kan ikke bytte den med nogle af mine andre trøjer. Jeg roder den sammen og så roder de rundt i den og de elsker at sove i den. De har den kun når der er sofahygge og jeg kan holde øje med dem. Det er sådan et storhullet mønster.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hamsterstrik

Indlæg af Luna » 21. nov 2013 15:24

jeg ville ikek sætte noget som helst strikket ind til dem. Derimod er fleece godt at bruge som hængekøjer :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Re: Hamsterstrik

Indlæg af Simse » 21. nov 2013 17:46

Jeg vil tro de vil bruge det som redemateriale, og det er vel lige så farligt som vat?
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Hamsterstrik

Indlæg af Fyrsting » 29. nov 2013 09:01

Jeg ville heller ikke turde bruge garn, det kan alt for nemt vikle sig om deres ben. Fleece, som Nikoline foreslår, er meget bedre :)

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Hamsterstrik

Indlæg af burrus » 29. nov 2013 09:12

Fyrsting skrev:Jeg ville heller ikke turde bruge garn, det kan alt for nemt vikle sig om deres ben. Fleece, som Nikoline foreslår, er meget bedre :)
Det er ikke MEGET bedre :? Jeg har oplevet fleece viklet om flere små hamsterben, så det skal man altså også holde meget øje med, når man bruger!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst