Vil ikke tages op

Beskrivelse mangler
Låst
Skou
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. nov 2013 18:19

Vil ikke tages op

Indlæg af Skou » 2. dec 2013 19:03

Hejsa

Vi har en unge (39 dage), som vi "bøvler" lidt med...

Han har hele tiden været lidt i baggrunden i forhold til de andre, og "den lille", men er kommet godt efter det.
Problemet vi lige nu kæmper med er, at han ikke vil tages op. Når vi sætter hånden ned i buret "skubber" han, og forsøger at bide. Det er det samme når vi bruger en toiletrulle til at tage ham op med - han flygter og gemmer sig.
Når han endelig drister sig til at komme op nyder han det i fulde drag; han kravler rundt og er nysgerrig, vil gerne nusses og er blid som et lam. Han kan være oppe i både kort og lang tid.
Så snart vi sætter ham tilbage i buret er hans første reaktion at bide efter os - det undrer os lidt...

Han går pt. i et bur for sig selv da han blev kønsbestemt forkert til at starte med, og ikke kan gå sammen med sine brødre nu. Der var ingen problem da han gik med sin mor - om end han holdt sig lidt i baggrunden...

Er der nogen tips eller tricks vi kunne prøve, da han er enormt flot og rigtig god, når han først er kommet op...

- Mikkel
Kig forbi www.vesterhavetshamster.dk - opdræt af Campbells i Esbjerg!

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Vil ikke tages op

Indlæg af Hamsterguf9000 » 3. dec 2013 06:44

Har i prøvet med godbidder? Prøv at tage en lille skål og så putte en godbid i bunden. Så kravler han nok op i den og så kan I løfte ham op i skålen :)
Det gør jeg selv ved en af mine hybrider der så gerne vil ud af buret men ikke vil have mine hænder derned :)

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Vil ikke tages op

Indlæg af Fyrsting » 3. dec 2013 07:30

jeg har også rigtig god erfaring med at bruge en skål - eller rettere et litermål. Jeg behøver ikke engang lægge en godbid derned, lige så snart Blondie ser litermålet, kravler hun helt automatisk ind i det :lol:

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Vil ikke tages op

Indlæg af LiseJuul » 3. dec 2013 11:17

Nu ved jeg ikke hvad det er for et slags bur, men jeg fik en nervøs hamster hjem som ikke trives i et almindeligt bur, hun går nu i et terrarie hvor hun blev vænnet til at blive taget op ved at stikke hånden ind med en godbid eller to på. Nu går hun selv op på hånden eller kommer hen til 'lågen' :-) Tror godt det kan være lidt skræmmende med en hånd oppefra :P
Billede

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Vil ikke tages op

Indlæg af Rasholm » 4. dec 2013 19:15

Brug rigtig lang tid på kun at sætte hånden ind til ham med lækre godbidder, bare hold hånden stille. Når I når dertil hvor den trygt sætter sig op i hånden og spiser, så kan I igen begynde at tage den ud af buret.
Det var i hvert fald sådan jeg ville gøre.
Muligt det virker som et set-back i forhold til at have den ude, men det behøver ikke tage evigheder før den føler sig tryg og i så kan tage den ud, hvis bare i gør det hele helt roligt :-)
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst