bange hamster

Beskrivelse mangler
Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

bange hamster

Indlæg af Nougat » 16. dec 2013 17:09

Hej med jer
Måske overreagere jeg lidt, men nu spørger jeg alligevel :-)
I går købte jeg en dværghamster på godt fire uger. Den er meget hurtigt, men jeg fik lov til at holde den. Men da den vågnede i dag, og jeg ville tage den op, hvæste den af mig, så jeg lod den vare og sad ved buret og snakkede med dem i stedet. Men hvad Gør jeg nu for at jeg kan få en dejlig tam hamster? Og er det normalt at de hvæser?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bange hamster

Indlæg af milla.b » 16. dec 2013 17:33

Normalt og normalt... Det kommer an på opdrætteren :D Har opdrætteren styr på sit opdræt og ungerne sker den slags formentlig ikke, men hvis der ikke er så meget kontrol over opdrættet er der noget større chance for, at den slags sker :?
Calobe's hamsteropdræt

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 16. dec 2013 17:38

:? Jeg har ledt og ledt efter opdrættere, men der drikke nogen i nærheden af mig. Så jeg endte med at købe en i en dyrehandel. Har du et forslag til hvad jeg skal Gøre for at vinde dens tillid?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bange hamster

Indlæg af milla.b » 16. dec 2013 17:59

Nougat skrev::? Jeg har ledt og ledt efter opdrættere, men der drikke nogen i nærheden af mig. Så jeg endte med at købe en i en dyrehandel. Har du et forslag til hvad jeg skal Gøre for at vinde dens tillid?
Hvor bor du? :D

Altså nu kender jeg den jo ikke, men måske håndfodring og så kæle med den tit, så skal man også altid sørge for forsigtighed, så du ikke f.eks. Ikke for tabt den, fordi så kan den huske lugten og følelsen af at være i den hånd, den var blevet tabt i
Calobe's hamsteropdræt

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 16. dec 2013 18:02

Jeg bor i Hasselager i Østjylland. Okay. Så starter med at snakke med dem og finde ud af hvad den kan lide at spise?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bange hamster

Indlæg af milla.b » 16. dec 2013 18:18

Okay :D de fleste hamster kan godt lide solsikkekerner,jordnødder og den slags :D
Calobe's hamsteropdræt

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: bange hamster

Indlæg af Luna » 16. dec 2013 19:49

Milla.b Det er nu ikke altid man kan undgå at de skriger lidt, også selvom de kommer fra en opdrætter som har styr på det. Det er en stor omvæltning at komme hjemmefra for de små, men den skal nok hurtigt få tillid til dig :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 16. dec 2013 20:11

Okay. Jeg er bare så nervøs for at den aldrig bliver tam, eller jeg Gør noget forkert.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bange hamster

Indlæg af milla.b » 16. dec 2013 20:35

Luna skrev:Milla.b Det er nu ikke altid man kan undgå at de skriger lidt, også selvom de kommer fra en opdrætter som har styr på det. Det er en stor omvæltning at komme hjemmefra for de små, men den skal nok hurtigt få tillid til dig :)
Det var også derfor jeg skrev: " sker den slags formentlig ikke" men jeg ved godt at det kan ske :D
Calobe's hamsteropdræt

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: bange hamster

Indlæg af louisekold » 16. dec 2013 21:05

Så længe du bruger tid på din hamster, skal det nok lykkes. Men man skal være tålmodig. Din hamster skal også lige vænne sig til dig, da den er kommet et nyt sted hen :) Som Nikoline skriver, så er der nogle hamster som der skriger
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 16. dec 2013 21:47

Okay. Skal jeg vække den så vi kan nå at snakke sammen nogle gange om dagen?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: bange hamster

Indlæg af milla.b » 17. dec 2013 08:21

Nougat skrev:Okay. Skal jeg vække den så vi kan nå at snakke sammen nogle gange om dagen?
Ja så vænner den sig også til at du vækker den :D
Calobe's hamsteropdræt

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 17. dec 2013 12:40

Okay. Tak for alt jeres hjælp. Vækkede den i går, og fik lov til at holde den. Men det går godt nok stærkt. Glæder mig til den bliver lidt større
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: bange hamster

Indlæg af Rasholm » 18. dec 2013 21:36

Jeg kan fortælle dig hvordan vi har gjort da vi fik Peanut hjem og så kan du vælge om du vil prøve den metode :-)

For os var det ikke vigtigt fra starten, at han skulle ud af buret.
I den første uges tid, satte vi bare en af vores hænder ind i bunden af buret, så han kunne vænne sig til vores lugt. Vi forsøgte ikke at røre ved ham. Hånden var der bare.
Efter en uges tid, så lagde vi lækre godbidder - tørrede melorm og solsikkekerner (fandt hurtigt ud af at det synes han var kræs) - i vores hånd som han bare kunne tage fra af, vi prøvede stadig ikke at røre ved ham. Det var helt på hans betingelser.
Da han begyndte at blive tryg ved at sætte sig i vores hånd og spise gufferne, begyndte jeg stille og roligt med den ledige tommelfinger bare at stryge ham ganske blidt på siden eller hvor jeg lige kunne nå, mens han sad i hånden og spiste guf.
Først når jeg fornemmede at han var tryg ved det, begyndte vi at tage ham ud af buret, ud i en balje som han ikke lige kunne stikke af fra. Han er jo lynhurtig og vi har hund, så han måtte ikke kunne stikke af, for så ville hunden hapse ham :-(

Nu er vi så der, hvor vi kan kalde på ham/vække ham selv om han ligger i sit hus og sover. Vi stikker ikke hånden ind i huset, men kalder på ham og kradser blidt på husset, så han kan vågne og komme ud og hilse på. Når han kommer ud, har vi godbidder i hånden, så han ikke bliver sur over at blive vækket i utide.
Og nu kan vi nusse med ham, men han jo en Campbel, så han sidder ikke stille særlig længe af gangen når vi har ham ude, så vi skal være hurtige.
Men han er ikke blevet sur eller har hvæset af os en eneste gang. Til gengæld kan han finde på at slikke på mine fingre.

Rigtig held og lykke med at få din hamster tam, men husk det kræver tålmodighed og lad være med at have for travlt. Hellere lidt langsommere, men at det så bliver sikkert og vedvarende.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: bange hamster

Indlæg af Nougat » 18. dec 2013 22:24

Tusind tak for dit svar. Jeg tror jeg vil sætte tempoet lidt ned så :-)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Låst