stikker af når han løftes op og ud

Beskrivelse mangler
Låst
Monty86
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. dec 2013 19:28

stikker af når han løftes op og ud

Indlæg af Monty86 » 20. dec 2013 14:40

Nu har jeg lige prøvet at tage big foot ud af buret for første gang. det var absolut ikke succesfuldt, og ikke noget der får os til at "bånde". Han var så hurtig at jeg nær havde tabt ham flere gange.

Han virker meget tryk ved min hånd, eller gjorde I hvert fald, og kommer hen og slikker og spiser også af hånden. Men så snart jeg prøver at løfte ham så løber han - forståeligt nok hvis han ikke er vandt til det.. Men hvordan bærer jeg mig ad med at give ham en god oplevelse med at blive løftet op, uden der går panic I den for ikke at tabe ham.
så snart han kommer udenfor buret så mister jeg kontrollen over ham :oops:


Jeg har nu læst lidt af andres erfaringer med at gøre jeres hamster tamme, og sætter farten en hel del ned..

Men har vi mistet det vi allerede har bygget op, eller vil han finde mig tryg igen stille og roligt?
Med Venlig Hilsen

Mona og Bigfoot

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: stikker af når han løftes op og ud

Indlæg af Fyrsting » 20. dec 2013 16:47

Min Blondie er fuldstændig tam, men bryder sig ikke om at blive løftet mens hun sidder i hånden/hænderne, med mindre man har et fast tag om hende. Ellers springer hun ud af hånden, hvilket ikke er sjovt, da hun kan risikere at komme til skade.

I stedet bruger jeg en skål til at løfte hende op med og i - det fungerer rigtig godt hos os :) Måske er det en god idé at kun at tage ham ud for at have ham i en plastik kasse i starten, så kan han være i den mens I langsomt lærer hinanden at kende. Det brugte jeg selv i starten med succes :)

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: stikker af når han løftes op og ud

Indlæg af louisekold » 21. dec 2013 10:42

Det kunne være en ide og starte med og få ham op i en bøtte og så tage ham op der fra. Når han er tryg ved det, kan man begynde og prøve og tage ham stille og rolig op fra buret
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Monty86
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. dec 2013 19:28

Re: stikker af når han løftes op og ud

Indlæg af Monty86 » 21. dec 2013 11:23

Tak for rådene :)
Med Venlig Hilsen

Mona og Bigfoot

Låst