rengøring af buret

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

rengøring af buret

Indlæg af Nougat » 21. dec 2013 14:46

Hej
Hvad Gør i når buret skal hovedrengøres?
Og hvor tit rengører i helt i bund?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: rengøring af buret

Indlæg af PiaH » 21. dec 2013 15:15

Jeg vasker enten i opvaskevand eller rodalon, alt afhængig af hvor snavset det er, og jeg vasker det når jeg syntes det er nødvendig, har ikke nogen idé om hvor ofte det er, bare når jeg syntes det trænger.
Fra mig og Zoo

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: rengøring af buret

Indlæg af LiseJuul » 21. dec 2013 16:44

Jeg gør det først rent med almindelig opvask (Vel) og bagefter med rodalon. Gør det når det er nødvendigt. De fleste behøver det ikke mere end ved hver 3-4 burskift, da de bruger toiletter :-)
Billede

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: rengøring af buret

Indlæg af milla.b » 22. dec 2013 00:06

Ingen af mine hamster har et toilet, fordi de kan ikke finde ud af, at bruge dem. Jeg gør rent i hele buret 1 gang om ugen og der vasker jeg deres ting med varmt vand og lidt opvaskemiddel, hvis det er meget slemt, så er det med rodalon det bliver vasket. :D
Calobe's hamsteropdræt

Maja_ll
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. dec 2013 22:12

Re: rengøring af buret

Indlæg af Maja_ll » 22. dec 2013 21:03

milla.b skrev:Ingen af mine hamster har et toilet, fordi de kan ikke finde ud af, at bruge dem. Jeg gør rent i hele buret 1 gang om ugen og der vasker jeg deres ting med varmt vand og lidt opvaskemiddel, hvis det er meget slemt, så er det med rodalon det bliver vasket. :D
jeg ved godt at det ikke passer helt ind i emnet :oops: .
men du kan lære dine hamstrer at gå på toilet, ved at starte med at lægge et toilet ind til den. Mit hamster fandt ud af at det var et toilet, ved at jeg bare lod den snuse og gøre hvad den ville med toilettet :)
Glæder mig til at få dig min lille Chopper <3

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: rengøring af buret

Indlæg af milla.b » 22. dec 2013 22:06

Maja_ll skrev:
milla.b skrev:Ingen af mine hamster har et toilet, fordi de kan ikke finde ud af, at bruge dem. Jeg gør rent i hele buret 1 gang om ugen og der vasker jeg deres ting med varmt vand og lidt opvaskemiddel, hvis det er meget slemt, så er det med rodalon det bliver vasket. :D
jeg ved godt at det ikke passer helt ind i emnet :oops: .
men du kan lære dine hamstrer at gå på toilet, ved at starte med at lægge et toilet ind til den. Mit hamster fandt ud af at det var et toilet, ved at jeg bare lod den snuse og gøre hvad den ville med toilettet :)
Ja det ved jeg godt, fordi jeg har prøvet noget, som mindede om den metode, men tak for hjælpen :D
Calobe's hamsteropdræt

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Re: rengøring af buret

Indlæg af Nougat » 22. dec 2013 22:23

Okay. Tak for alle jeres svar :-)
Det er et fantastisk forum
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Låst