Udbryderdronningen

Beskrivelse mangler
Låst
Hamsterboy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jan 2014 13:44

Udbryderdronningen

Indlæg af Hamsterboy » 11. jan 2014 19:18

Kære hamster elskere,

Desværre er vores kære hamster, Lakrids, stukket af. Vi synes ellers, at buret var sikret. Men hun fandt en udvej. Vi er kede af det og meget bange for hendes skæbne. Sidst vi så det lille kræ, var da hun gladeligt gik armgang i loftet af buret. Vi blev urolige for hende, da vi ikke havde hørt eller set noget til hendes ellers så livlige livstil i et par dage. Vi undersøgte buret og fandt ikke Lakrids.

Nu er spørgsmålet hvordan finder vi Lakrids? Er der monstro en special duft der kan lokke hende frem? Eller måske en lækker madvare? Ja, vi er jo nervøse for, at hun ikke længere er at finde i vores hjem og måske er afgået ved døden. Men skulle hun være inden døre endnu, så vil vi sætte stor pris på jeres gode råd. Hjælp!

Hamsterboy

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af chlin » 11. jan 2014 19:31

Kattevådfoder er et sikkert hit hos de fleste udbrydere, for det lugter så kraftigt at de tiltrækkes af duften.

Sæt lidt op i hvert rum og luk dørene imellem. Så har lakrids forhåbentlig spist et af stederne i løbet af natten. I det rum koncentrere i så indsatsen: Sæt foderet ned i en spand eller lignede og lav en form for stige opad med lidt lækkert, så hamsteren lukkes til at gå derop og falde ned i spanden.
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af chlin » 11. jan 2014 19:32

Alternativet til spanden er en mårfælde eller lignende, som er designet til at indfange dyret, uden at slå det ihjel
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

naja
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. maj 2013 09:53

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af naja » 15. jan 2014 09:43

Jeg lytter lige med på de gode råd, vores dværg hamster
Er nu væk på 4. Døgn. Der er ingen spor af hende. Jeg har lagt solsikkekerner i alle rum men hun har
Ikke rørt dem. Er godt bekymret. Jeg har ledt og ledt. Fandt i jeres lakrids? Er der nogle der har nogle gode ideer? Hun er
Som sunket i jorden.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af Luna » 15. jan 2014 10:14

prøv noget lugtende mad, som tiltrækker hende :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af taysha » 15. jan 2014 11:09

luk alle døre. stil kraftigt lugtende mad og evt en underkop med lidt vand i hvert rum. Drys mel omkring. Se efter fodspor næste morgen, så ved du hvilket rum. Hold døren lukket og sæt fælde op som beskrevet i posten ovenfor...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

naja
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. maj 2013 09:53

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af naja » 16. jan 2014 07:37

Har prøvet med kattevådfoder i nat. Men stadig intet spor her
til morgen. Suk. Det så trist, opgiver snart troen på hun dukker op igen.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af PiaH » 16. jan 2014 11:01

Jeg håber hun snart dukker op.
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Udbryderdronningen

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 16. jan 2014 18:17

Hvis intet andet hjælper vil en musefælde måske hjælpe som bruges til at fange dyr levende. Den kan købes i mange dyrhandler. Så kan du ligge banan, havregrød eller andet som hun kan lide også tjekke den for om hun er der. Men det er svært når i ikke ved hvad rum hun er i.

Håber hun dukker op
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst