Opmuntrende historier

Beskrivelse mangler
Låst
naja
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. maj 2013 09:53

Opmuntrende historier

Indlæg af naja » 16. jan 2014 11:55

Min hamster er nu væk på 5 dag, sidst vi hørte hende i buret var
i lørdags og søndag morgen var hun stukket af. Jeg har forsøgt med solsikkekerne i
alle rum hver eneste dag og i nat forsøgte jeg også
med vådfoder til katte. Men hun har intet rørt og der er ingen spor af hende. Jeg har
ledt og ledt alle mulige og umulige steder. Jeg er sågar stået op hver nat i håbet om at
Høre hende pusle et sted. Men hun er som sunket i jorden.
Begge børn drømmer hver nat at hun et tilbage, men ak.
Er der nogle af jer der har nogle solskinshistorier om forsvundne hamstere der har været
væk i lang tid men pludselig dukkede op igen? Vi er begyndt at opgive troen på at vi ser hende igen
og trænger til noget opmuntring.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Opmuntrende historier

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 16. jan 2014 18:23

Jeg har haft to der har været brudt ud på samme nat.
Det var guldhamstere (de gik ikke sammen men var brudt ud af hver deres bur).

Vi gik helt i panik og flåede alting væk for at finde dem, for hvis de mødte hinanden ville de højst sandsynligt kæmpe til døden.

Christina kom og hjalp os så vi kunne finde dem og hun gik og bankede på alle køkkenpanellerne ved jorden fordi der er huller som hamstere kan komme ind i.

Vi var også ude og købe en rotte fælde (til at fange dem levende) i harald nyborg. Vi puttede banan og killingevådfoder ind i den.

Om aftenen gik vi med mellemrum ud og bankede på panellerne. Sent om aftenen fangede vi den ene som var på vej hen mod fælden og et par timer senere fangede vi den anden som sneg sig hen af gulvet ude i køkkenet.

Jeg håber i finder jeres pige :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Opmuntrende historier

Indlæg af taysha » 16. jan 2014 18:51

vores ene ørkenrotte gnavede sig ud og var væk fra engang om natten til næste aften. Fandt hende under skænken ude i badeværelset. Og det er vel og mærke i et hus med ikke mindre end fire hunde. Vi troede godtnok hun var blevet til en lille snack, men nej.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Basseab
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. jan 2014 22:12

Re: Opmuntrende historier

Indlæg af Basseab » 26. jan 2014 18:24

Jeg havde en guldhamster der stak af. Den løb ind under opvaskemaskinen, og jeg troede aldrig jeg skulle se den igen.
Jeg lagde nogle korn igennem en rist derind. Efter 5-6 dage kom den hen imod mig, og jeg fik en hånd bag den og skubbet den ud.



En anden gang havde 'jeg' eller en anden glemt at lukke buret. Hun var væk. :(
Jeg ledte på hele mit værelse. ( døren var lukket altid, og hun kunneikke komme under dem.)
Jeg stillede hendes bur åbent, og lagde foder rundt omkring på værelset, ( jeg huskede self. hvor) og
Sørgede for at der var extra lækre godbidder ved og i buret. Hun var væk i 8 dage, men en nat kl. 2-3 en hverdag,
Sad hun bare inde i buret og spiste. Hun er udbryderkongen, og kan også stikke af fra sin løbegård. Hun elsker også at ligge på maven og nusse.



Hvis du ikke har fundet hende, så stil hendes bur på gulvet, i rummet hvor hun stak af. Stil lidt foder, i et par meters omkreds af buret, og lidt EXTRA lækre godbidder helt tæt og i buret. Luk ALLE dørene ved rummet.

HELD OG LYKKE. :thumb: :!:

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Opmuntrende historier

Indlæg af Fyrsting » 27. jan 2014 08:16

Min søn havde for en del år siden en lille dværghamster (hybrid). Han havde den i et akvarie, men det var altså lykkedes den lille at kravle op via vandflasken, for en morgen var akvariet tomt. Vi boede på det tidspunkt i et 2 etagers rækkehus, og sønnens værelse var ovenpå. Vi ledte alle rum igennem deroppe uden at kunne finde den lille. Det viste sig at den var hoppet ned trapperne, for vi fandt den om formiddagen i vores entre, liggende i snuden af en sko, hvor den havde lagt sig til at sove :)

Har ærgret mig over at jeg ikke fik taget et billede af den, for det så bare så sødt ud :)

Låst