Hamster "opråb"?

Beskrivelse mangler
Låst
danv
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. jan 2014 15:37

Hamster "opråb"?

Indlæg af danv » 16. jan 2014 15:59

Hej dhf :)

Min kæreste og jeg har 2 pige dværghamstere til at gå sammen.
De er ca 2,5 måneder gamle, og er altid kommet godt ud af det med hinanden.

Engang imellem er det lige som om den ene hamster lige "råber op" en enkelt gang, når de to små er ude at lege i et aflukket og sikkert rum. "Råbene" varer et sekund, ligesom de heller ikke lyder som om, at hamsteren er truet/bange. Jeg ved dog endnu ikke om det sker når de to små er tæt på hinanden. Men mit indtryk er, at det lige så godt kan ske, hvis den anden ligger og hviler sig.

Vi har ikke set nogle bidskader, men nærmere set de to små kysse hinanden flere gange.

Mine spørgsmål er: hvad betyder disse korte "opråb"?, og er det fordi de lugter til hinanden hvis de næsten "kysser hinanden"? :)


Jeg har søgt forummet igennem for lignende, men jeg kunne ikke lige finde en tråd der omhandlede det samme.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hamster "opråb"?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 16. jan 2014 19:22

Hvis de kommer ofte kan det være et tegn på de snart kommer op og skændes. Måske fordi de ikke kan finde deres rangorden.

Jeg vil sig enten skille dem ad nu eller hold skarpt øje med dem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Hamster "opråb"?

Indlæg af taysha » 17. jan 2014 09:37

de er jo også en alder, hvor de er ved at være rigtigt voksne og klar til et rigtigt voksent liv, så det kan fint passe at de begynder at få konflikter i den alder. Jeg ville også skille dem ad nu, bedre end at vente til man en dag kommer hjem til to hamstre der har været oppe og slås
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

danv
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. jan 2014 15:37

Re: Hamster "opråb"?

Indlæg af danv » 17. jan 2014 15:46

Tak for svarene :)

Noget tilfældigt så vi faktisk i dag, at den ene ligepludselig hoppede på den anden, hvorefter de kæmpede kort, inden jeg stoppede dem. Så de er selvfølglig blevet skilt fra hinanden.

Den ene begyndte som sagt først at "råbe" her i går, så det må åbenbart have været der, at der var optræk til ballade med de to små.


Når de først har hoppet lidt på hinanden, kan de så nogen sinde gå sammen igen, eller er løbet kørt?

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hamster "opråb"?

Indlæg af Luna » 17. jan 2014 15:55

Løbet er kørt :) - Jeg ville ikke sætte dem sammen igen i hvert fald. De har det lige så godt uden at gå sammen :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Låst