Mit nye hamster bider

Beskrivelse mangler
Låst
Karoline1501
Indlæg: 35
Tilmeldt: 30. apr 2014 13:24

Mit nye hamster bider

Indlæg af Karoline1501 » 12. maj 2014 16:34

Hej vi fik mit nye hamtster for 1 uge siden i starten,
Var hun rigtig sød og ville gerne op men nu er hun
Begyndt og bide mig, sådan lidt hårdt... :(
Hun er ca 2 måneder. Er det fordi jeg har haft godbidder i hånden nogen gange,
Eller er hun bare utryk.
Ville da være arveligt at hun bare skulle sidde i et bur.. Ved ikke hvad race hun er :/
Min bror satte lige hånden ned til hende og hun bed ham så han finger blødte. Kunne det også være fordi jeg har haft handsken på at det er en anden følelse, også hun er blevet bange for menneskehænder..


Hilsen Karoline og Princess

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Mit nye hamster bider

Indlæg af Colour Point » 12. maj 2014 19:14

Kan du lugte af andre dyr når du lægger hånden ind til hende ?

Hvordan gør du det? - hamstre er huledyr, og en hånd der kommer oppefra kan godt virke som et rovdyr og derfor en voldsom reaktion. Læg hånden helt fladt nede i bunden , eller på den etage hvor du kan komme til, og lad hende komme til dig.

Godbidder i hånden kan sagtens være en god ide til at starte med, da hun så forbinder din hånd med noget positivt
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Karoline1501
Indlæg: 35
Tilmeldt: 30. apr 2014 13:24

Re: Mit nye hamster bider

Indlæg af Karoline1501 » 12. maj 2014 19:56

Jeg lægger hånden fladt ned til hende, også snart hun ser den bider hun...

Taria
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. apr 2014 23:19

Re: Mit nye hamster bider

Indlæg af Taria » 12. maj 2014 22:54

Min lille Daenerys bed mig også i et par uger. Det handler bare om at være tålmodig og rolig. Ikke noget med at stikke fingere hen til den. Husk at vask dine hænder inden du sætter dem ind i buret her i starten. Det kan være de lugter af mad eller af noget qndet. Min Daenerys bed mig hver gang jeg havde vasket mine hænder med min håndsæbe der lugtede af fersken :)

Sanne
Ejer af Daenerys (Hybrid) og Tut-Zoo's Fudge (Hårløs guldhamster) og Leeloo (Langhåret Guldhamster)

Låst