Meget forsigtig og får konstant små chok

Beskrivelse mangler
Låst
Junika
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. mar 2011 20:59

Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af Junika » 7. jun 2014 21:16

Nu har jeg efterhånden skrevet og spurgt om en del her på det sidste, men nu kommer der altså lige endnu et spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med :)

Jeg fik jo min hamster hos en dyrehandler, og den viste sig at være drægtig - fødte et kuld en uge efter som desværre døde en efter en..

I den uge jeg havde hamsteren inden hun fik unger og da jeg hentede hende i dyrehandlen, var det sådan et skønt dyr som var helt tryg, stod og gnavede i tremmerne for at komme ud og tonsede rundt i buret, og elskede at være i hænder.

Efter alt det med ungerne er det blevet en helt anden sag..
Nu vil hun aldrig selv ud af buret, hun kravler aldrig op i mine hænder og forsøger nærmest at flygte. Når hun er oppe stritter ørerne og hun ser ud til at more sig, men giver et hop ved den MINDSTE lille lyd, eller stivner. Det er virkelig vildt. Og så sitrer hun sådan. Når hun vågner(som KUN er meget sent om aftenen, hun er aldrig ude om dagen for at drikke eller spise - som hun også var før) er det som om buret er ukendt. Så lister hun rundt og snuser til alt helt langsomt. Men hun ser ikke ud til at være utilpas, bare som om det er nye omgivelser, selvom hun har boet i buret i en måneds tid nu. Det virker faktisk lidt som om hun ikke har nogen hukommelse, og glemmer hvordan buret er. Hun løber i hjulet, men graver aldrig eller noget, selvom hun gjorde det i starten.

Synes det hele er meget mærkeligt, det er som om min hamster har fået en helt anden personlighed. Det er stadig verdens sødeste lille pige, men det ærger mig at hun ikke vil være i hænder og aldrig selv har lyst til at komme ud af buret længere..

Det blev en længere smøre.. Måske egentlig mest for at komme ud med mine frustrationer.. :)

På forhånd tak for hjælpen :)

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af Rasholm » 7. jun 2014 21:54

Har du bundskiftet buret siden der var unger i og renset hus m.m. ?
Hvis ikke så kan det være at hun stadig kan lugte ungerne og måske mangler dem. Hun er vel ikke særlig gammel, så det har jo været noget af en omgang hun har været igennem.
Og så nåede I jo ikke rigtig at have tid nok til at lære hinanden at kende i, før ungerne kom.
Så du er nok nød til at starte helt forfra med at vinde hendes tillid og det er muligt at det måske vil tage lidt længere tid end vanligt, netop pga alt hun har været igennem.
Men vær tålmodig, masser af godbidder, mere tålmodighed, så vil hun fårhåbentlig komme sig helt igen og blive en dejlig nusse-hamster :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jun 2014 06:19

Hvor er jeg ked af hun har ændret sig.

Jeg tror også den bedste vej er at starte forfra og håbe hun så bliver rolig, tryg og glad igen :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Junika
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. mar 2011 20:59

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af Junika » 8. jun 2014 08:02

Tak for svar :)

Jeg bundskiftede buret dagen efter den sidste unge gik bort.. Så tror ikke hun kan lugte dem.

Jeg håber også hun bliver sig selv igen, men det virker heldigvis til at hun nyder at være oppe og elsker også stadig sin bold. Det virker egentlig lidt som om hun konstant er så spændt og fuld af excitement, og derfor sitrer og giver de der små sæt.
Må se hvad der sker, indtil videre vækker jeg hende 1-2gange i løbet af en dag/aften, for hun vågner først selv ved 12 tiden. Så samler jeg hende op, indtil hun forhåbentlig selv begynder at kravle op i mine hænder igen :)

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af Colour Point » 8. jun 2014 10:01

Det har nok været en rigtig hård omgang for hende, jeg tror ikke altid man skal lægge for mange følelser i dem, men at miste sine unger er nok heller ikke det fedeste.

Da du skiftede buret, vaskede du det så grundigt ned ?? for ellers kan hun muligvis stadig lugte ungerne i hus o.a :)

Håber i finder hinanden igen, har selv en dyrehandler hams, som bestemt ikke er den letteste at vinde heller :(
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Junika
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. mar 2011 20:59

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af Junika » 8. jun 2014 14:47

Colour Point skrev:Det har nok været en rigtig hård omgang for hende, jeg tror ikke altid man skal lægge for mange følelser i dem, men at miste sine unger er nok heller ikke det fedeste.

Da du skiftede buret, vaskede du det så grundigt ned ?? for ellers kan hun muligvis stadig lugte ungerne i hus o.a :)

Håber i finder hinanden igen, har selv en dyrehandler hams, som bestemt ikke er den letteste at vinde heller :(
Vaskede det i neutral opvask. Så det burde være rent:)

Det er jo logisk nok det er lidt sværere med en hamster fra en dyrehandel, det er mere det der skift fra at være så social og tam, til nu ikke at ville op.. Men ja, der skal sikkert tid og tålmodighed til :)

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: Meget forsigtig og får konstant små chok

Indlæg af gnaverhuset » 8. jun 2014 18:26

Hamstere fra dyrehandel behøves ikke være mere vilde end hvis man får dem fra opdrætter
Da mange hamstere i dyrehandlere kommer fra private :)
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Låst