Dværghamster sove meget

Beskrivelse mangler
Låst
Kalle123
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. nov 2015 21:02

Dværghamster sove meget

Indlæg af Kalle123 » 11. nov 2015 21:16

Hej alle.
Jeg har nu haft min lille dværghamster i 5 dage. Det er en han på ca 5 uger. Det der undre mig er at han sover rigtig meget hele tiden. Han er hverken vågen om natten eller om dagen, og det synes jeg bare ikke virker normalt. Jeg skal altid vække ham når jeg skal have ham ud, og han ligger KUN inde i sit hus, ved ikke om han sover derinde eller hvad han laver.
Er det normalt eller? :-) han siger også nogle underlige små pivelyde

Hilsen Maja

Lynphea
Indlæg: 26
Tilmeldt: 3. okt 2015 18:24

Re: Dværghamster sove meget

Indlæg af Lynphea » 13. nov 2015 16:45

Hello!

I hasn't been long since you got your hamster so I would say that he might be a bit scared and still settling up in his new cage. Also about the squeaking, if you use wood shavings as bedding maybe he is irritated but the dust. Hamsters sleep a lot and if they are scared they will only get up when you are not there, that is maybe why you don't see him very often! If the squeaking keeps going I would suggest you to see a vet anyway just to.make sure there is nothing wrong with him :)
Best regards
Mathilde

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Dværghamster sove meget

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. nov 2015 13:23

Nogle hamstere sover rigtig meget og i starten er nogen nervøse og måske tør han ikke forlade sit hus. Giv ham tid og kærlighed måske han så vil komme mere frem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst