Utryg ved mig, eller?

Beskrivelse mangler
Låst
MatildeL
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. jan 2016 21:23

Utryg ved mig, eller?

Indlæg af MatildeL » 1. jan 2016 22:42

Hej
Fik min guldhamster d. 13 december 2015, han er snart 4 måneder gammel. Fik ham lidt sent.
Men han viser ikke den store interesse for at komme ud af buret, eller sidde med mig. Han lader sig heller ikke rigtig lokke med en godbid eller andet, så det er svært at få ham ud af sin hule i dagstimerne, hvor jeg har tid, så jeg kan holde ham. :cry:
Jeg har ham oppe et par gange i løbet af ugen, 2 eller 3 gange.. Men det er vel ikke nok, til at gøre ham tryg ved mig?
Han har bidt mig 2 gange, hvor det har blødt, men ikke som et angreb, men da jeg fodrede ham med godbidder. Men nu giver jeg ham ikke så mange godbidder længere, da ham er begyndt at tage lidt for meget på.
Er der andre måder jeg kan lokke ham ud fra hans hule? Kan han ikke lide mig? Er han utryg ved mig? Han er ikke den afslappede "nusse" type, han vil gerne ud og udforske og kan hurtigt forsvinde og gemme sig. Har det noget med det at gøre? :cry: :-?
Dejlige Bendt<3

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Utryg ved mig, eller?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. jan 2016 18:28

Jeg tror han har brug for mere tid til at blive helt tryg og acceptere alt. Du har fået ham lidt sent i hans liv og derfor kan det tage længere tid.
Du kan prøve at lokke ham ud med sunde godbidder som frugt og grønt, gerne tørret :D

Du kan også prøve at lokke ham i en transportkasse, stor isbøtte eller lignende og nusse ham i kassen i stedet for altid i buret.

Han lyder til at have bruge for en masse tålmodighed og kærlighed og gerne blive snakket med minimum 1 gang om dagen :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Utryg ved mig, eller?

Indlæg af LiseJuul » 3. jan 2016 20:12

Alt det som Maria skrev + tjek indretningen i buret, det er meget muligt at det kan have en kæmpe indvirkning på hamsterens opførsel :) De er jo byttedyr, så de skal have mulighed for at gå rundt uden at føle sig utrygge :) Held og lykke.
Billede

Winther
Indlæg: 97
Tilmeldt: 12. jun 2014 18:03

Re: Utryg ved mig, eller?

Indlæg af Winther » 6. jan 2016 16:37

Det kan tage lang tid at gøre en hamster tryg ved en, men det lyder heldigvis til at du har modet til at blive ved at forsøge :) Hvis du synes han er ved at være for tyk, men du lidt mangler det, at give ham en godbid, så giv ham et lille bitte stykke grøntsag en gang i mellem. Hamstere elsker grøntsager, men må ikke få for meget af det, da de kan få tynd mave.
Som Maria skriver så prøv at lokke ham ud i noget mindre, så du bedre kan få kontakt til ham.
Personligt tager jeg ikke nogen af mine hamstere ud, før de kommer til lågen for at snakke, og jeg må røre ved dem uden de vil væk fra mine hænder.
Er jeg nået så langt, tager jeg dem gerne ud af buret når de er kommet ud af deres hus, for så er de ikke længere bange for mine hænder og prøver at flygte. Jeg tager dem aldrig ud af deres hus, da det er det tryggeste sted de har.
Venlig hilsen Trine
Billede
Winther's Hamsteropdræt
http://www.winthershamster.dk

Låst