Kræsen hamster, tænder vokser

Beskrivelse mangler
Låst
skagengiirl
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. apr 2015 11:47

Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af skagengiirl » 16. aug 2015 19:45

Min hamster har flere forskellige ting i sit bur, som hun kan gnave i, men hun rører ikke noget af det. I en periode var hun glad for sin kalksten med gulerødder og ærter i, men hun gider den ikke mere. Hun plejede at bide i tremmerne, men det gør hun heller ikke mere. Hun sover også meget mere, end hvad hun plejer. Jeg ved ikke, om hun spiser. Hun hamstrer det hele ned i hjørnet af sit bur, under alt bundstrøelsen, så jeg ved ikke, om hun spiser noget af det. Hun vejer ca. 150 gram, og det skulle være normalt for en guldhamster, ikke?

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af JaneSørensen » 16. aug 2015 20:54

Hejsa. Først og fremmest skal du skynde dig og smide kalkstenen så langt væk, du kan kaste :wink: . De skader mere, end de gavner. Hvor gammel er din guldhamster? 150 er en fin vægt, men det viser ikke om, den er tynd eller overvægtig, da det er noget, man må mærke og se sig frem til. Hvis du er bekymret, må der et besøg hos dyrlægen til :D
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

skagengiirl
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. apr 2015 11:47

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af skagengiirl » 16. aug 2015 21:47

Det er svært med de kalksten. Nogle siger, at det er rigtig godt (fx. dyrlægen), og andre (opdrættere) siger, det er noget af det værste, de kan få.

Hun er fra slutningen af marts.

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af Catta » 25. aug 2015 11:27

Jeg har også hatt noen sånne! Jeg kjøper gnagerleker, også koker jeg dem sammen med jordbær, gulrot eller noe annet godt. På den måten får man smak i treverket, og det er populært :D Det går også an å lage leker av toalettruller, så de må gnage seg inn til godbiten i midten. :) Lykke til
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

skagengiirl
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. apr 2015 11:47

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af skagengiirl » 25. aug 2015 13:59

Catta skrev:Jeg har også hatt noen sånne! Jeg kjøper gnagerleker, også koker jeg dem sammen med jordbær, gulrot eller noe annet godt. På den måten får man smak i treverket, og det er populært :D Det går også an å lage leker av toalettruller, så de må gnage seg inn til godbiten i midten. :) Lykke til
Hun har haft toiletruller og toiletpapir i buret, siden jeg fik hende, men har kun bidt lidt i kanterne af toiletrullerne og ellers ladet dem være. Toiletpapiret har hun brugt lidt til at lave rede. Jeg kunne ikke forestille mig, at hun ville blive interesseret i at bide ind til en godbid. Hun er ret kvik, så jeg tror bare, hun ville finde på en anden måde at få den godbid ud :?

Men jeg må da prøve at koge hendes grene med et eller andet :)

LUX
Indlæg: 177
Tilmeldt: 21. apr 2009 10:04

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af LUX » 1. sep 2015 12:16

Hvad får hun at spise som foder?
Der er flere forskellige ting, som hun kan "slibe" tænder på - fx foder i pillefoder.
Gode, hårde hundekiks som snack er også godt for tænderne.
Sofie

skagengiirl
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. apr 2015 11:47

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af skagengiirl » 1. sep 2015 21:46

LUX skrev:Hvad får hun at spise som foder?
Der er flere forskellige ting, som hun kan "slibe" tænder på - fx foder i pillefoder.
Gode, hårde hundekiks som snack er også godt for tænderne.
Jeg er begyndt at give hende Hamster Complete, men det er hun ikke specielt glad for :(

Jeg har dog også snakket med min kusine, som også har haft guldhamster, og hun siger, at hamster med undertænder på 1 cm er normalt.

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Kræsen hamster, tænder vokser

Indlæg af Hamsterguf9000 » 3. sep 2015 21:36

Det er også helt normalt at tænderne bliver så lange. Så længe hun kan gnave i noget så er tænderne ikke for lange :)¨
Er du i tvivl så smut indenom en DHF-opdrætter eller dyrlægen der kan vise dig hvordan tænderne skal se ud og guide dig til hvad du evt. skal gøre hvis de nu skulle vokse hurtigere end hun kan slibe dem :)

Låst