hvordan skal jeg tolke hans signaler?

Beskrivelse mangler
Låst
Henderouthe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 22. sep 2015 21:18

hvordan skal jeg tolke hans signaler?

Indlæg af Henderouthe » 23. sep 2015 20:31

Hej.
Vi har lige anskaffet os en guldhamster fra dyrehandleren, og forsøger nu at gøre ham tam. Vi har haft ham ude, hvor han hoppede rundt, og virkede meget bange. Det var bestemt ikke meningen da vi tog ham ud, men han sprang simpelthen fra os. Til sidst fik vi ham til at slappe lidt af, og han ende med at sidde og spise noget agurk i min hånd samt vaske sig.
Efterfølgende da han kom ind i buret igen, ville jeg ligge noget toiletpapir ind i buret til ham, så han kunne bygge redde og hygge sig lidt. Det resulterede i, at han pludselig sprang ud af huset MEGET stærkt, men allerede 10 sekunder efter sad han ellers og spiste i sin madskål, som om intet var sket.

Jeg synes det er rigtig svært at lure hans signaler.. Jeg har altid fået af vide, at hvis dyr spiser, så er det sundhedstegn, og så skal man ikke være bekymret. Jeg tænker også, at det må være et godt tegn, at han både spiste agurk og tog imod godbider imens han var ude. Jeg er dog slet ikke sikker på om man egentlig skal tolke det sådan, når der er tale om guldhamstre. Har jeg grund til at være bekymret for om han trives, eller hvordan skal jeg tolke, at han det ene øjeblik springer rundt, og det næste sidder og spiser i min hånd? Det skal lige siges, at det er første gang nogensinde at han er ude fra sit bur. Det er 2. dag, at han bor hos os.

Håber i kan svare mig! jeg vil så gerne gøre mit bedste.. :?
Livet er jo fantastisk! :D

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: hvordan skal jeg tolke hans signaler?

Indlæg af JaneSørensen » 24. sep 2015 17:52

Når han ikke har været længere hos jer, reagerer han garanteret bare på de nye ting, da han gerne vil spise :D. Det tager ca 2-3 uger og gøre hamsteren rigtig tryg og nogle gange længere :D . En ung guldhamster kan godt synes, alt er farligt og hoppe fra en :D . Bare bliv ved og lokke og lad den lære jer og kende :wink:
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Låst