Soon-to-be hamsterejer.

Beskrivelse mangler
Låst
Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af Floof » 21. apr 2016 00:24

Hej alle jer derude!

Jeg er helt ny herinde og har forsøgt at læse lidt rundt omkring, da jeg er i tvivl, men synes ikke, jeg har kunnet finde et fyldestgørende svar. Så jeg håber en eller flere af jer kan hjælpe med at få stillet min tvivl :)

Jeg planlægger at anskaffe mig et guldhamster snarest muligt og har naturligvis lavet et ton research indtil nu - og jeg synes, at jeg har meget godt fat i det hele lige bort set fra foderet... det er det eneste, der rigtigt skaber forvirring.
Mine tanker indtil videre er, at jeg vil fodre med en blanding af enten Lux Gnaverpiller el. Altromin (er en af disse at foretrække?) og enten Mr. Johnson's Hamster & Ørkenrotte Mix eller Burgess Hamster Harvest. Hvilken af de sidstnævnte ville være bedst, eller har I et helt tredje forslag? Pris er fuldstændig irrelevant, så længe min fremtidige hamster får det foder, der er mest passende til dets behov.

Jeg er ikke så god til alt det med tal/procenter, men hvis I er interesserede i indholdet af de to mix, er der links til dem her:
- http://www.mrjohnsons.co.uk/supreme-hamster-gerbil.htm
- http://www.vetuk.co.uk/hamster-rat-chin ... 50g-p-3205

Igen, er meget åben for andre alternativer end det ovenstående :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. apr 2016 06:49

Min oplevelse er der ikke er den store forskel på gnaverpiller og altromin.
Jeg er selv meget glad for Mr. Johnson og er det bedste jeg har prøvet. Men jeg har ikke prøvet det andet du nævner :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af LiseJuul » 21. apr 2016 11:14

Halløj :)

I forhold til foder så foretrækker jeg altromin over lux-gnaverpiller, men det er meget en smagssag, de er lige gode. Derudover så vil jeg til enhver tid anbefale den Mr. Johnson - den anden er ikke god :) Dog er Burgess' Rat Royal piller gode.
Jeg blander gerne flere forskellige slags piller, så det ikke bliver kedeligt - pt. får de altromin og Rat Royal - og altid sammen med Mr. Johnsons til Hamster og Gerbil :)
Billede

Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af Floof » 21. apr 2016 11:43

Tusind tak, I to :D
Det vil jeg så holde mig til (Mr. Johnson). Det er også noget nemmere at få fat på!

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af LiseJuul » 21. apr 2016 22:24

Så lidt :) Er sikker på du ikke vil fortryde valget! :D
Billede

Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af Floof » 10. maj 2016 12:44

Hej igen!

Nu har jeg fået både LUX gnaverpiller og Mr. Johnson's Hamster og Ørkenrotte Mix hjem, men jeg er blevet forfærdelig meget i tvivl om, hvordan fordelingen af disse to skal være?
Det bliver højst sandsynligt en dværghamster, i stedet for en syrisk, men jeg ville være meget taknemmelig, hvis nogen ville fortælle den rette dosering af foder til begge racer :) Bare sådan ca., så jeg har en idé.

Og - er Mr. Johnson's Mix overhovedet passende til dværghamstere? I så fald går jeg ud fra, det ville være en god idé at fjerne de tørrede bananstykker?

MorTilKatja
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2012 09:03

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af MorTilKatja » 10. maj 2016 13:21

Jeg kaster bare en håndful foder i buret engang imellem, og ser på dyret om det ser tynd eller tyk ud :)
Hilsen Tanja.

Mor til en dejlig hambamse fra 2016 og en dyretosset datter fra 2009

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. maj 2016 13:51

Du prøver bare med den fordeling du vil. Bliver den buttet kan du skære ned på mr Johnson :D

Begge dele kan også bruges til dværghamster :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Re: Soon-to-be hamsterejer.

Indlæg af Floof » 10. maj 2016 17:51

Okay, det gør jeg så! Tak for svar :)

Låst