Jeg tror han er bange for mig..

Beskrivelse mangler
Låst
Midari
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. okt 2017 18:26

Jeg tror han er bange for mig..

Indlæg af Midari » 10. okt 2017 04:30

Hej alle :)
I lørdags fik jeg mit første hamster, og han er simpelthen bare så sød! Jeg ville rigtig gerne have gjort ham tam, og har undersøgt lidt på nettet hvordan man gør, og da jeg var meget ivrig valgte jeg at gå i gang med det samme. Det har så resulteret i at han virker utryk over for mig. Når jeg nusser ham med min finger får han nærmest et chok og enten stikker af eller gemmer sig i sine spåner. Jeg er så bange for at jeg aldrig ville kunne gøre ham tam, og tanken om at han er bange for mig, gør mig virkelig ked af det.. regner med at jeg ville prøve og lade ham være de næste 2 - 3 dage, (eller skal jeg vente mere?) så han lige kan vende sig til sit bur og omgivelserne, eller er det forsent nu?

Nora
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. okt 2017 13:40

Re: Jeg tror han er bange for mig..

Indlæg af Nora » 11. okt 2017 13:47

Hej Midari

Jeg fik også min første hamster i lørdags. Hun er en Dværghamster på ca 5 uger og jeg oplever præcis det samme som du gør. Jeg lod hende være i buret hele weekenden og mandagen og i går forsøgte jeg så at lokke hende i min hånd, men hun er glat som en ål og har krudt i røven, så jeg kan få hende til at sidde der i højst 1-2 sek før hun hopper ned og gemmer sig i spånerne. Jeg har prøvet at lokke hende med æble, gulerod, bladselleri og lidt foder i hånden, men hun virker ikke særligt interesseret. Jeg har læst flere steder at det kan tage ret lang tid at gøre dem håndtamme, men det er selvfølgelig meget individuelt alt efter hvilken hamster man har. Jeg har haft både ørkenrotter og kaniner og ingen af dem har været svære at gøre tamme, det kom næsten med det samme.
Jeg følger lige med på tråden og håber sammen med dig, at der er nogen med hamstererfaring som kan komme med gode råd :thumb:

Midari
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. okt 2017 18:26

Re: Jeg tror han er bange for mig..

Indlæg af Midari » 11. okt 2017 17:25

Hej Nora

Det bare helt i orden! :D
Jeg tror bare mit problem her er, at jeg gik i gang med det samme da jeg fik min guldhamster med hjem, og jeg er nok mest bange for om han overhovedet kommer til at vende sig til sit nye hjem. Men efter der er gået et par dage, er han dog godt nok faldet mere til ro. Men her til at starte med ville han slet ikke gå i nærheden af min hånd, han spæner bare lige forbi den, så prøver i stedet og give ham mad via mine fingerspidser, måske kunne det også være en hjælp for dig? :)

Låst