Undgå bidning under tæmning?

Beskrivelse mangler
Låst
Angel
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. okt 2011 19:01

Undgå bidning under tæmning?

Indlæg af Angel » 29. okt 2017 18:46

Min tidligere erfaring er at når man tæmmer en hamster bliver man bidt eller nappet mange gange(og hvis man har hidsige hybrider bider de hele livet)
Hvad er jeres erfaring, er det muligt at gøre hamstre fuldstændigt tamme og håndterbare uden at få ømme fingre?
Eller er det helt umuligt for mig at have hamstre når jeg virkelig hader at blive bidt?

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Undgå bidning under tæmning?

Indlæg af mjoller » 30. okt 2017 07:51

Køber man hamstere som har fået en god start på livet og blive vant til at håndteret, så er der meget mindre risiko for at blive bidt. Det altid en god ide at købe fra en opdrætter registreret i DHF.

En tæmning er ikke altid lige med at blive bidt.

Man skal altid være opmærksom på de signaler hamsteren giver. Kan den f.eks. ikke lide at blive taget fat om når den skal ud af buret, så prøv med flad hånd, få den til selv at kravle op eller med en skål den kravler op i. Og det gælder for mange ting. God råd er bl.a. ikke at komme oppefra da man kan minde om rovdyr, ikke jagte hamsteren og så have en masse tålmodighed og lækre godbidder.

Jeg har haft en del hamster efterhånden og de gange jeg er blevet bidt er det fordi jeg har dummet mig ved at forskrække hamsteren.

Så min erfaring er at de kan sagtens blive håndtamme uden ømme fingre.
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Låst