klar, parat, start

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

klar, parat, start

Indlæg af Luna » 13. nov 2012 22:43

Så har jeg fået det hele på plads: betalt kontingent i DHF, lavet aftale med dyrehandel om at aftage muligt resterende unger som ikke sælges, har fået hentet hannen og sat mig utrolig meget ind i det hele. Hannen er agouti og er den dejligste og roligste hamster jeg nogensinde har oplevet!:) Det er mit første kuld nogensinde, så hvis nogen har gode råd jeg kan få med på vejen, vil jeg være utrolig taknemmelig!:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Indlæg af Alphas » 14. nov 2012 08:14

Arh, hvor er det fedt at høre at der er en der sætter sig ordentligt ind i tingene, før at gå i gang. :-)

Nyd nu tiden, hvor hun er drægtig. Jeg synes ikke der er noget smukkere end at se hunnen blive tykkere og tykkere, for derefter at finde et kuld lyserøde rejer i reden. :-)


Derudover er det en god idé at rengøre buret en uge inden hun skal føde, og sørg for at give hende ekstra proteiner mens hun er drægtig.
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 14. nov 2012 08:21

Tusind tak for de søde ord! Ja, det er så vigtigt for mig at sætte mig 110% ind i sådan noget inden man gør det. Dyr er ikke legetøj på nogen som helst måde og skal behandles med respekt!:) hvilke slagt vitaminer er gode at give hende mens hun er drægtig?:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 14. nov 2012 20:11

http://s1275.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0

Kan ikke finde ud af at lægge billeder ind her, med photobucket, men jeg har uploadet nogen billeder af Luna og Buster i dag, så man kan se deres farver! Glæder mig sådan til at se hvordan deres unger kommer til at se ud
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 14. nov 2012 22:21

Hvis de ikke bærer på noget fælles, så vil alle ungerne blive enten gylden eller sølvgrå :)

Nu uden at jeg skal blande mig i det, for det er selvfølgelig din egen sag, men jeg føler alligevel en trang til at sige min mening, og det er at jeg synes det er en skam at læse, at du vil afleverer "overskydende" unger i en dyrehandel, da sådan en ting kan være den udelukkende grund til at fx jeg fravælger hamstere fra dig.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 14. nov 2012 22:34

Det er skam heller ikke alle dyrhandlere jeg kunne finde på at aflevere dem til. Der ligger en rigtig god dyrehandel i nørresundby hvor min far og jeg kender ejerne og ved at de passer dyrerne super godt. Men det er dog også kun sidste udvej.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 14. nov 2012 22:38

Har fået afvide af hannens ejer at han har fået hvide, sorte, agouti og sølvgrå unger :) krydser fingre for at der bliver bare en smule afveksling i farverne:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 14. nov 2012 23:12

Han har jo så været parret med en sølvgrå (eller kombinationsfarve hvor det indgår), da det jo er en dominant farve som kræver at den ene af dem er det. De hvide har nok været offwhite (ee Sg_) så, så han må bærer på creme, ligesom han må bærer på sort for at få sorte unger. Hans genkode er nok Aa Ee.

Det ændre ikke noget i hvad du kan forvente, hvis du ikke ved hvad der ligger bag hunnen, men det giver da en idé om hvad der muligvis kan komme. Hvis hunnen bærer sort og creme, så kan der, udover gylden og sølvgrå, også komme creme, offwhite, sort og sølvsort. :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

unger om 16 dage!

Indlæg af Luna » 15. nov 2012 21:15

WUHU! Så fik Luna og Buster mødt hinanden og til trods for min nervøsitet om, hvordan det ville gå, gik det fuldstændig problemfrit! Så hvis alt forløber som det skal, så regner jeg med små lyserøde unger i reden den 1. december! :D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Låst