Forskel på størrelsen af ungerne

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Forskel på størrelsen af ungerne

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. nov 2012 10:53

Jeg har en hun med et kuld med 7 unger. Det er vinterhvide unger.

I dag er de 12 dage gamle. Der er meget stor forskel på hvor store ungerne og det bekymre mig. Især en af ungerne er lille. Som jeg er bekymret for.

Jeg overvejer at give de mindste killingemælk, men ved ikke om det er en god ide.

Har nogen af jer forslag eller hvad synes i om det med killingemælken?

Moren har ikke noget i mod jeg kigger til ungerne.

Siden mandag har moren 2 gange om dagen fået Baytrill fordi hun har haft udflåd, drukket meget og tisset meget og dyrlægen mente det var fordi hun havde betændelse i livmoderen.
Jeg ved ikke om medicinen har påvirket ungerne.

Hver gang jeg giver moren medicin. kigger jeg til ungerne og samler dem i hendes hule, fordi moren virker udmattet og bruger meget tid ved drikedunken med at drikke eller gnave i plasten omkring drikkedunken.

Hun ligger også hos ungerne, men hun virker meget udmattede. Derfor ligger jeg ungerne i reden når jeg har fundet dem. De er over det hele. Jeg ved ikke om de leder efter hende, eller hvad der lige sker.

De er ikke begyndt at spise selv i nu. Men jeg tror snart de begynder. Eller det håber jeg.

Lige et billede af ungerne:

Det er den lille agouti øverst til højre som er meget mindre end de andre.

Billede
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 22. nov 2012 11:17

Hej Maria.

Med mit kendskab til Arwen, så ville jeg ikke tøve med at give de mindste unger et tilskud. Der er ikke helt nyfødte længere, og moderen tolererer fint, at du rører ved dem. Jeg kan godt forstå, at Arwen er træt og udmattet, da hun jo lige har haft et kuld med seks unger før disse små.

Jeg ville bare gå i gang. Måske er det kun et par dage, de har brug for lidt ekstra hjælp, og kun de mindste.

På'en igen  :wink:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. nov 2012 11:33

Ja, jeg tror du har ret. Jeg må hellere støtte fodre.

De store unger, er nok nogle bøller som har taget sig godt af mælken uden de små kunne komme til
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst