Kønsbestemmelse af unger

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Laura
Indlæg: 22
Tilmeldt: 2. jan 2013 00:19

Indlæg af Laura » 21. jan 2013 17:01

jamen det kan da også godt være at det er rigtigt jeg ved det ikke... syntes bare at de er meget forskellige for at være fra samme kuld!
2 ligner hunnen (vanilie) 1 er meget lys/gylden og en anden er grå/hvid?

Laura
Indlæg: 22
Tilmeldt: 2. jan 2013 00:19

Indlæg af Laura » 21. jan 2013 17:03

HamsterPigen skrev:
Laura skrev:muligvis men er desåsååå forskellige i pelsen ?
Mener du på arterne vinterhvid og campells ? Så ja, på flere måder, men er ikke helt sikker, vil bare mene at dine ikke ligner en vinterhvid  :)
har lige googlet det, det ligner godt nok men de to der ligner vanilie ser rimeligt anderledes ud? de er helt brune? ingen hvisd mave til dem?

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. jan 2013 17:26

Jeg er helt sikker på moren og ungerne er hybrider. Det vil sige en blanding af vinterhvide og campbells. Jeg er sikker fordi moren er købt i dyrhandel og der ikke er stamtavle på dem.

Din hun og unger ligener mest Campbells af de to arter.

Selvom de er hybrider kan de stadig være gode kæledyr. Det er rigtig uheldig du har fået en gravid hun. Men jeg synes du når du sælger ungerne skal sige de ikke skal avles på.

Ved mine vinterhvide plejer jeg kunne kende forskel ved at der er lang afstand mellem hannerne og meget lidt afstand mellem hunnerne.

Men jeg indrømmer jeg havde ved mit første kuld svært ved at se det. Det er blevet nemmere og nemmere. Men jeg synes du skal prøve at blive ved med at kigge til de kommer hjemmefra, nogle gange ændre afstanden sig  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Laura
Indlæg: 22
Tilmeldt: 2. jan 2013 00:19

Indlæg af Laura » 21. jan 2013 17:28

Okay 1000tak for hjælpen allesammen :D og Tak for de mange gode råd :D

Låst