Transport af unger

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Transport af unger

Indlæg af Fyrsting » 2. sep 2013 20:03

Hvordan "pakker" I jeres hamsterunger når de skal transporteres rundt i landet, f.eks. via facebook gruppen "Transport af dyr tilbydes/søges"? :)

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Transport af unger

Indlæg af Fyrsting » 7. sep 2013 20:48

Nå jeg har da fundet ud af at der er en der laver en masse lufthuller i låget af de store slikbøtter man nogle gange kan være heldig at få gratis ved ens købmand :)

Er der andre gode forslag?

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Transport af unger

Indlæg af PiaH » 7. sep 2013 21:09

Store glas med en masse huller i låget, det gjorde jeg da jeg var barn og solgte unger til dyrhandleren, det fungerede fin.
Er for øvrigt på jagt efter et stort glas til min hamster hun kan være i når jeg gør bur rent, hendes transport kasse er snart ikke bruglig mere.
Fra mig og Zoo

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Transport af unger

Indlæg af Luna » 8. sep 2013 10:40

Jeg bruger også slikbøtter!:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Transport af unger

Indlæg af Alphas » 8. sep 2013 12:36

Hvis det er unger der skal rundt i landet, så vil det typisk være noget solidt som en slikbøtte/ isbøtte. Noget af plast :-)

Hvis vi derimod har unger som købes af folk i lokalområdet, der ikke skal køre/gå langt, så har jeg nogle af dyrhandlerens papkasser til at ligge, som man kan folde sammen, som der er lufthuller i.

Ungerne får så noget af deres egen strøelse med i kassen - hvilket gør det nemmere for dem at falde til i det nye hjem, hvis de i løbet af den første tid bare lader ungen beholder kassen som hus. Så har den sin egen og mors duft ved sig endnu, samtidigt med at den vænner sig til sit nye hjem. :-)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Låst