Guldhamster han uden Rex og gerne med diluted

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Guldhamster han uden Rex og gerne med diluted

Indlæg af vonJul » 18. sep 2014 08:46

Jeg søgte for nyligt en han på facebook, til et fremtidig kuld med Sitanes Gina, og nu må jeg nok sige jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde :P

Jeg lærte jo hurtigt fra Nikoline at jeg skulle passe på med rex-genet eftersom Gina er satin og der har været noget rex i moderlinjen. Så straks gik jeg i gang med at kigge ALLE (og jeg mener virkelig alle) hanner der er registreret i DHF efter i sømmene og rigtig rigtig mange af dem bærer rex/er rex ..

Er jeg virkelig nød til at give op her :P

Jeg ved godt det endnu ikke er aktuelt, Gina bliver først 4 måneder til den 20 november, men det kunne være dejligt at have planerne på plads så jeg kan forberede mig det bedste jeg kan (lidt panisk som nybegynder er man vel altid) og ved hvad jeg får ind af gener :)

Nogle der kan hjælpe ?
Senest rettet af vonJul 18. sep 2014 08:56, rettet i alt 1 gang.

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Guldhamster han uden Rex og gerne med blå gener

Indlæg af LiseJuul » 18. sep 2014 08:49

Sorry, men det hedder diluted, for blå er ikke et gen - blå er sort diluted ;) held og lykke.
Billede

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Guldhamster han uden Rex og gerne med blå gener

Indlæg af vonJul » 18. sep 2014 08:55

Haha true true .. hermed rettet ;)

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Guldhamster han uden Rex og gerne med diluted

Indlæg af chlin » 18. sep 2014 13:08

Du skal ikke opgive bare fordi der er risiko for at lave rex + satin.
Det er på ingen måde optimalt hvis der kommer sådan nogle unger, men ungerne dør ikke af det. De risikerer at være tyndpelsede og derfor bør disse unger ikke bruges i avl.
Så HVIS der skulle komme unger, der er rex satin, så er det blot din opgave at sørge for at de kommer ud som kæledyr og ikke bliver brugt i videre opdræt.

Men skal man gå rundt og undlade avl af frygt for at kombinationen kommer, ja så er det min påstand at man er nødt til at undlade al avl med satin, for man kan jo aldrig vide med sikkerhed om der de kan bære rex (med mindre man direkte laver en testparring på det). I stedet skal man vælge at tage chancen og så tage ansvar for de evt. unger der kommer med kombinationen

Jeg har ikke noget diluted her, så jeg kan desværre ikke hjælpe med en han til din lille pige
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Guldhamster han uden Rex og gerne med diluted

Indlæg af Colour Point » 18. sep 2014 15:28

Det blå jeg har som ikke selv skal bruges, er jeg igang med at sælge til kæl.. :( Desværre
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Låst