Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
malthesmor
Ja nu vil jeg gerne snart finde udaf hvad farve denne unge er (det er en han), har fået bud på GUL og Creme , er efter hånden ret forvirret :? :? :? .
Det har vist sig at ungen er begyndt at få mørk hætte på hovedet, syntes desuden at den ligner Dana som er mink totie i farven :? :? :?
Jeg ved at hvis den er creme skal den ikke have hætte, hvis den er gul, skal den udover hætte have lyse brune kindtegninger, men har også hørt at disse kindtegninger kan være meget utydlige, og dermed svære at se

:? :? .
Har indsat nogen billeder af Dana og ungen, håber at i kan følge min påstand om ligheden af farven, og kan ane hætten på den lille.
DANA

DANA

UNGEN

UNGEN

UNGEN

UNGEN

UNGEN
Forresten det er ikke Dana´s unge, men Victoria Beckham´s
-
Æda
Den er godt nok smuk! (undskyld ved godt at det ikke er det som emnet handler om

)
Den har røde øjne ikk? mit bud er (RØ) Sortgul :)
Hilsen Ida <3
-
Lykke
har du billeder fra siden af dem begge?
Dana bør nemlig have øjenringe, hvis hun er mink, og dem kan man jo af gode grunde ikke se på billederne. Farvemæssigt synes jeg, hun ser lys ud af en mink at være - hun ligner faktisk mere en creme (dvs. at umbrouse der gør hende til mink sammen med de røde øjne ikke kan ses på billedet).
For at skelne efter kindtegninger på ungen.
-
burrus
Lykke skrev:har du billeder fra siden af dem begge?
Dana bør nemlig have øjenringe, hvis hun er mink, og dem kan man jo af gode grunde ikke se på billederne. Farvemæssigt synes jeg, hun ser lys ud af en mink at være - hun ligner faktisk mere en creme (dvs. at umbrouse der gør hende til mink sammen med de røde øjne ikke kan ses på billedet).
Dana havde i hvert fald øjenringe som unge - kan lige se om jeg kan finde et billede af hende fra den gang
ungen synes jeg dog har en "grålig" plet oven på hovedet - det der vi lvære "hætte" på en agouti-variant...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
burrus skrev:Lykke skrev:har du billeder fra siden af dem begge?
Dana havde i hvert fald øjenringe som unge - kan lige se om jeg kan finde et billede af hende fra den gang
ungen synes jeg dog har en "grålig" plet oven på hovedet - det der vi lvære "hætte" på en agouti-variant...
men er det ikke rigtigt, at Dana ser meget lys ud på billederne?
-
burrus
dana som unge - jep hun har øjenringe - dog mere og mere utydelige som hun blev ældre

at hun er lys kan måske hænge sammen med hun er så langhåret (af en hun og være) som hun er
muligheden for sølvmink er der for dana med en sølvgrå mor, men hun er nærmest for mørk som unge til at være det

-
Vedhæftede filer
-

- Dana.jpg (23.41 KiB) Vist 6374 gange
-

- Dana1.jpg (23.39 KiB) Vist 6374 gange
-

- danahannon3.JPG (74.97 KiB) Vist 6374 gange
-

- Danahannon (1).JPG (143.41 KiB) Vist 6374 gange
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
Mink eller sølvmink kan vel afgøres af om hun er hvid i bundfarven eller creme? (har jeg efterhånden fundet frem til)
Under alle omstændigheder har Dana ikke samme farve som den lille. Og hvis den lille har hætte, må den jo være en agouti-variant og dvs. gul frem for creme (jeg ville nu stadig gerne se et billede fra siden...).
-
burrus
dana er creme i bunden
ja jeg ville stadig holde på RØ sortgul
men et billede fra siden ville være godt

Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
Jeg sidder lige og tænker...
Var der kun 2 unger som ikke var cinnamon eller dove?
Og den ene var sort tortie? Og den anden var sortgul eller gul?
Jeg tænker bare på, om en sortgul overhovedet skal have kindtegninger? Så kunne det mørke på toppen af hovedet bare været lidt ekstra sort. Sortgule er jo ujævne i farven, såvidt jeg har forstået.
-
burrus
hmm der var ingen sortgule - eftersom begge forældre er rø
så at han er rø sortgul er muligt..
der er nemlig både dove tortie og en dove

Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Hopiw
Mink tortie er mit gæt.
Hun er meget fin.
-
AnnaR
Hopiw skrev:Mink tortie er mit gæt.
Hun er meget fin.
Det er vist nok en han, så det er ikke muligt...
-
malthesmor
Hopiw skrev:Mink tortie er mit gæt.
Hun er meget fin.
Psst det er en han
Mink totie kan den ikke være da forældrene begge er cinnamon minus umbrouse