Von Happys krydderikuld - 4 - vinterhvide

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Von Happys krydderikuld - 4 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 11. aug 2014 15:21

Mor: Lindes Honning, pearl agouti.
Far: Hamsterheaven´s Paris, i daglig tale kaldet Dumbo pga. sine flotte ører. Også pearl agouti, men lysere end Honning.

Vi har sat dem sammen, fordi de begge er nogle dejlige kælebamser med et skønt temperament.

Dette kuld var lidt af en overraskelse. Det er godt nok tre uger siden, Honning flyttede ind hos Dumbo. De har haft det fint med hinanden. Honning er blevet vejet hver anden dag og har holdt den slanke linje og ikke vist nogen tegn på drægtighed. Den sidste uge har hun dog taget seks gram på i vægt, så vi troede, at der måske ville komme unger om et par uger. Men i aftes lå der fire små unger i reden - den ene var desværre død. Jeg kom til at forstyrre den lille familie, mens ungerne diede - det var ikke så godt. Og hvad værre er, så var Dumbo jo ikke taget fra, fordi jeg ikke anede, at hun var drægtig. Jeg håber virkelig ikke, at han er hoppet på hende lige efter fødslen....

Vi håber, de tre små unger klarer sig. Honning ser i hvert fald ud til at være en omsorgsfuld mor, og det er en fin og overskuelig kuldstørrelse til det første kuld. Tilsyneladende nyder hun nu rollen som enlig mor, efter at Dumbo flyttede ud. Han har fået andet dameselskab i stedet :wink:

Vi forventer, at alle tre unger bliver pearl agouti og glæder os til at følge deres udvikling, da vi indtil nu kun har haft masser af safirunger og tre agoutier.

Vi regner med, at de bliver afsat på ventelisten, men er du interesseret, så tøv ikke med at skrive, da vi håber på flere kuld snart.
Senest rettet af Freja 22. sep 2014 10:47, rettet i alt 1 gang.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af mjoller » 12. aug 2014 07:23

Tillykke med de nye små :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af PiaH » 12. aug 2014 08:24

Tillykke med dem :-)
Fra mig og Zoo

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 12. aug 2014 10:52

Tak skal I have :D Her til morgen har alle tre unger det fint. Det sjove er, at den ene er ved at udvikle pigment - og den ser IKKE ud til at blive pearl agouti. Jeg har studeret forældrenes stamtavle og kan se, at de begge har en agouti-forælder, og der er mange agoutier i stamtræet. Så vi ender nok ud med to pearl agouti og en enkelt agouti - se det var en lille overraskelse :mrgreen:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Luna » 13. aug 2014 05:27

Må jeg spørge om hvorfor at i har valgt at sætte to pearl sammen? (I øvrigt skal i også forvente alm agouti da to pearl ikke nødvendigvis giver 100 pct pearl.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 13. aug 2014 16:24

Luna: Nej, det kan jeg så forstå.

Vi har sat dem sammen, fordi de begge har et fantastisk temperament, er smukke og klæder hinanden virkelig godt. Du skriver det, som om der kan være et problem i det?
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

LasseAndresen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 16. feb 2014 23:04

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af LasseAndresen » 13. aug 2014 20:10

Stort tillykke med bebserne :thumb:

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 13. aug 2014 20:19

Tak, Lasse :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Luna » 13. aug 2014 21:59

Det vides ikke helt om pearl + pearl er lethalt i dobbeltfaktor. Så vidt jeg ved er der endnu ikke bekræftet en dobbeltfaktor pearl. Jeg spørger af nysgerrighed da jeg selv ikke ville lave sådan en parring, men ved at der er mange som gør, jeg ser bare personligt ingen grund til det når man kan lave pearl ved at sætte dem sammen med en helfarvet. Men det er jo lidt sent nu uanset når de er kommet til verden. Tillykke med dem :)de skal nok blive super skønne uanset!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 14. aug 2014 07:53

Tak for info, Luna. Det er interessant, det vidste vi ikke. Ungerne ser nu fine og sunde ud, så jeg håber det bedste for dem. Honning er en supergod mor, der egentlig tager det ret afslappet at have fået unger. Det er som om, hun aldrig har lavet andet end at tage sig af sådan nogle små størrelser. Så dejligt at se :thumb:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 15. aug 2014 21:51

I dag har de små været under luppen, og det er ganske vist: Det er et rent tøsekuld. De tre små piger er så søde. De bliver stambogsfør som krydderikuldet: Agoutien hedder Kanel, de to Pearl hedder Nellike og Vanille :-)
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Endnu et von Happy-kuld - 4 - vinterhvid

Indlæg af Freja » 20. aug 2014 08:37

Alle krydderiungerne har det godt. De to pearl-piger Nellike og Vanille flytter til garvede hamsterejere, der har købt von Happy-unger før. Agouti-pigen frk. Kanel bliver opfyldelsen af to små søstres store ønske om en kælehamster :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar