Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 22. sep 2014 11:01

Mor: Lindes Honning, pearl agouti.
Far: Hamsterheaven´s New Vision (Ib), safir.

Vi er så heldige, at vi har fået lov at låne søde og smukke Ib fra Nightangels. Ib er foreløbig blevet installeret i et stort bur med masser af spændende ting at udforske. Når han er faldet lidt til ro, får han besøg af Honning, og så krydser vi fingre for et kuld med lige så meget charme og skønhed som de to forældre har.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 20. okt 2014 09:27

Opdatering 20.10.14:

Der opstod hurtigt sød musik hos Ib og Honning. Resultatet er syv dejlige unger, født 14.10.14. Ungerne stambogsføres som stenkuldet og består af:

1 pearl agouti pige Perle - selvom perle ikke er en sten - men i hvert fald en smykkesten, siger Freja ;o)
2 agouti piger Smaragd og Diamant
4 agouti drenge Granit, Flint, Safir og Rubin

Alle vokser og trives, så det er en fryd. Det ser sjovt ud med en enkelt hvid unge mellem alle de mørke :D Honning er en dejlig mor, der er meget omsorgsfuld og ikke under sig selv meget tid væk fra de små.
Senest rettet af Freja 21. okt 2014 08:00, rettet i alt 1 gang.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af mjoller » 20. okt 2014 20:59

Tillykke med ungerne :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 21. okt 2014 05:23

Tak. Der er skægt: Der er lige fantastisk, hver gang, der kommer et nyt kuld :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af mjoller » 21. okt 2014 07:29

Kunne jeg godt forestille mig. Glæder mig til at jeg selv prøver at få et hamsterkuld :)

Havde i ikke også mange problemer i starten med at få hunnerne drægtige? Eller husker jeg helt galt :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 21. okt 2014 08:00

Nej, du husker rigtigt. Først havde vi anskaffet os én han og to hunner, som vi forsøgte med. Det gik bare ikke. Den ene hun kunne godt blive drægtig, men der kom ingen levedygtige unger ud af det. Den anden hun var alt for aggressiv overfor hannen. Vi prøvede mange forskellige ting og lyttede til andres erfaringer og gode råd - uden held. Godt det samme - for senere viste det sig, at hannen mistede sin stamtavle i "den store oprydning", så det var held i uheld, at han ikke havde lavet unger hos os. Skøn var han nu alligevel, stamtavle eller ej. Vi fik nogle nye dyr, og så gik der "hul på bylden" - det var vores berømte Elver-Poul, der gjorde udslaget, han kan bare det der med damerne. Nu har vi fået syv kuld med fire forskellige hunner og tre forskellige hanner.

Du kan glæde dig - det er så hyggeligt. Lyden af hamsterbabyer er nok en af de bedste lyde, der findes :love4:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 21. okt 2014 08:03

Forøvrigt har jeg rettet i den første tråd. Alle de unger, vi mente var safir - de har i løbet af natten taget agoutifrakker på!!! Jeg ved jo godt, det ligger i deres gener, men alligevel. Det ser helt vildt underligt ud - fordi de slet ikke ligner deres forældre. Men de er meget smukke alle sammen.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Hamsterguf9000 » 31. okt 2014 19:36

Jeg synes altid I er så gode til at finde på kuldtemaer! :D

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys stenkuld - 7 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 31. okt 2014 23:46

Tak for komplimentet. Det er også rigtig sjovt. Det er nu mest Freja, der finder på - det er jo altså hendes opdræt. Hun har navnetemaer klar til de næste mange kuld, afhængigt af farver og kønsfordeling.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar