Musehamster / Calomyscus

Er du på udkig efter en hamster eller tilbehør, så opret en tråd her og efterspørg det du ønsker.
Besvar
Palle Mølgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jun 2015 09:34

Musehamster / Calomyscus

Indlæg af Palle Mølgaard » 15. jun 2015 09:41

Hej,

jeg har en datter, som godt kunne tænke sig en musehamster - er der nogen, som ved hvor man kan købe sådan en ?

Hun har haft en dværghamster, men vil have en, som lever længere end en dværghamster.

Med venlig hilsen

Palle Mølgaard

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Musehamster / Calomyscus

Indlæg af burrus » 15. jun 2015 10:18

Palle Mølgaard skrev:Hej,

jeg har en datter, som godt kunne tænke sig en musehamster - er der nogen, som ved hvor man kan købe sådan en ?

Hun har haft en dværghamster, men vil have en, som lever længere end en dværghamster.

Med venlig hilsen

Palle Mølgaard
Det tror jeg ikke du finder i Danmark - i hvert fald ikke som tamt kæledyr.

Hvis levealderen ønskes højere er der jo kinesisk hamster og roborovski dværghamster, som typisk lever 3-4 år.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Musehamster / Calomyscus

Indlæg af Rasholm » 15. jun 2015 10:45

burrus skrev:
Palle Mølgaard skrev:Hej,

jeg har en datter, som godt kunne tænke sig en musehamster - er der nogen, som ved hvor man kan købe sådan en ?

Hun har haft en dværghamster, men vil have en, som lever længere end en dværghamster.

Med venlig hilsen

Palle Mølgaard
Det tror jeg ikke du finder i Danmark - i hvert fald ikke som tamt kæledyr.

Hvis levealderen ønskes højere er der jo kinesisk hamster og roborovski dværghamster, som typisk lever 3-4 år.
Roborovskis er bare ikke et rigtig kæle/nusse hamster, mere et kigge-på-hamster. Så er det mere kinesisk dværghamster man skal kigge efter
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Palle Mølgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jun 2015 09:34

Re: Musehamster / Calomyscus

Indlæg af Palle Mølgaard » 15. jun 2015 12:44

Tak for hurtige svar begge to,

det lyder som om vi skal prøve at se efter en kinesisk hamster, som så vidt jeg kan læse mig frem til kun er lidt større end en dværghamster.

Tak for hjælpen

Palle Mølgaard

Besvar