Hvad siger loven ???

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
malthesmor

Hvad siger loven ???

Indlæg af malthesmor » 8. feb 2009 23:05

Hvad siger loven om at sælge dyre foder der har overskreden mindst holdbarhed ??
I min Bonnie har du gnaver stænger som er for gamle, de sælger dem billigt, og siger at det er fuldt lovligt med dyre foder, kan det virklig passe, jeg har min tvivl !!!!!
Personligt vil jeg ALDRIG købe noget til mine dyr som var for gammelt, heller ikke selvom det var billigt.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. feb 2009 23:10

Man må vel sælge hvad man vil så længe man ligger alle kortene på bordet?
Altså så længe at holdbarhedsdatoen står på så er det vel kundens ansvar at undersøge om den er for gammel eller ej?

Det er mit gæt.

AnetteFrost

Re: Hvad siger loven ???

Indlæg af AnetteFrost » 8. feb 2009 23:11

malthesmor skrev:Hvad siger loven om at sælge dyre foder der har overskreden mindst holdbarhed ??
I min Bonnie har du gnaver stænger som er for gamle, de sælger dem billigt, og siger at det er fuldt lovligt med dyre foder, kan det virklig passe, jeg har min tvivl !!!!!
Personligt vil jeg ALDRIG købe noget til mine dyr som var for gammelt, heller ikke selvom det var billigt.
det er fødevarestyrelsen man skal have fat i der, men kunne ikke forestille mig det var lovligt, der er jo en grund til der er en mindst holdbar til på de produkter, og dette betyder også at det ikke er lovligt at sælge disse produkter efter den dato, men at de gerne må sælges på dagen.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. feb 2009 23:24

jeg mener jo også at der er en grund til at der står mindst holdbar til, ved godt at det nok kan holde sig længere, men syntes stadig at det virker forkert selvom det "kun er dyremad" og ikke menneskeføde.

contraria

Indlæg af contraria » 8. feb 2009 23:57

uanset om det er foder til mennesker eller dyr må de ikke sælges efter sidste salgs dato. og med sidste salgs dato menes også minds holdbar til og med.

ja foderet kan i de fleste tilfælle holde sig 3-5 dage mere ind den er mærket til (hvis den er opbevaret under de rigtige forhold)

men de at de sælger det efter sidste salgs dato, gør at de over trader loven om føde vare.

du bør "skal"(hvis du vil ligge sag and) omgående gå ned i butikken, tage et billed af hylden varen står på tippe varen så du kan tage et billed mens varen står på hylden, me hvor mærkningen er synlig(og læslig) taghe enu et billed. gå hjem og skrive en mail til føde vare styrelsen og vedhæft billederne.
de venligste hilsner amanda

Desiree

Indlæg af Desiree » 9. feb 2009 00:07

Jeg har prøvet det med loppemiddel til katte...
Er ellers så glad for min lokale foderforretning, men der skuffede de mig godt nok.
Det var en lille lærling eller noget der ekspederede mig, jeg sagde at jeg ville have en anden pakning, for den hun gav mig var en måned over sidste salgsdag. Hun gik så ind og spurgte en ældre ekspedient, og kom tilbage med besked om at jeg kunne få den til 50 procent når nu den var for gammel.
Den anden ekspedient kom så ud i samme øjeblik, jeg hævede stemmen lidt og sagde at jeg slet ikke ville have et loppemiddel der ikke ville virke, og at de slet ikke burde sælge varer der ikke virkede længere!
Den ældre ekspedient kom så susende hen, bukkede og skrabede og sagde :"Nej naturligtvis ikke...".
Hun kendte mig godt, er en ret god kunde, og de tømte straks skabets indhold ud i skraldespanden.
Går den så går den...  :roll:
mvh Desiree

Besvar