ADVARSEL.....

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
contraria

ADVARSEL.....

Indlæg af contraria » 19. maj 2009 09:34

hej alle sammen.

jeg sider her midt i min eksammen og bliver ringet op på mobilen (hemmeligt nr.) mands personen i den anden ende begynder at sige at han har modtaget en mail for nogle dage siden omkring en paring.

men hans hamster er lige blevett kørt ned. så det kan desvære ikke lade sig gære. dette forvir mig en del. 1. fordi jeg jo ikke er igang med at søge efter noget nyt blod og derfor aldrig ville ha sendt en mail omkring en eventuel mulighed for at låne hans hamster. jeg spørger ham så hvornår han har modtaget mailen. hjammen det gjorde han i søndags. detet undre jeg mig igen over, da jeg ikke var hjemme til at gå på nettet og fordig jeg ikke har net i weekenden. han spøger så om hvormange hamstre jeg har og om jeg har nogle han må købe. jeg forklar at jeg har en enkelt han, men at han altså er over 1 år nu så det ville næppe være noget for ham. han grinder så lidt og begynder at forklare at han er i gang med et forsøg hvor han skal skære halsen over på dem..

behøver jeg at sige at jeg bare knallet røret på.

hen bliver så ved med at ringe og ringe. og jeg behøver hvist heller ikke fortælle at jeg ikke tog den igen vel.

jeg vil hermed gerne advare om denne slags opringninger. det er en mand som siger han er bruger her inde under brugernavnet morten(et eller andet @) og tjekkede lige om han fantes og kan se at tdet gør han ikke.
de venligste hilsner amanda

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. maj 2009 09:36

tak for advarslen!
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. maj 2009 11:01

Sådan noget der har jeg også prøvet flere gange, dog ikke at de har ringet gentagne gange.
Sidst var der nogen der spurgte om de kunne få en hamster med en Navle piercing. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 11:05

Tak for advarslen.
Uh, fik kuldegysninger da jeg læste, sikke en ubehagelig dum mand. :oops:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Rattus Norvegicus

Indlæg af Rattus Norvegicus » 19. maj 2009 11:53

Hvis brugernavnet er morten og et eller andet med @, så kan det være at admins skal kigge på email adresserne på brugerne herinde :?

Min holdning til den slags er at hvis vedkommende virkeligt er bruger herinde, så burde han ihvertfald smides ud herfra meget hurtigt (såfremt man kan finde ud af hvem det er) :?
Hilsen Kenny Billede
Billede
"Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt" 8-)

kwo

Indlæg af kwo » 19. maj 2009 12:56

Rattus Norvegicus skrev:Hvis brugernavnet er morten og et eller andet med @, så kan det være at admins skal kigge på email adresserne på brugerne herinde :?

Min holdning til den slags er at hvis vedkommende virkeligt er bruger herinde, så burde han ihvertfald smides ud herfra meget hurtigt (såfremt man kan finde ud af hvem det er) :?
Som contraria nævner er der ingen bruger der hedder noget med Morten. Og jeg vil sige at uden noget mere konkret vil jeg nu ikke gøre noget. Morten er jo ikke decideret noget sjældent navn, så der kunne nemt være en uskyldig Morten, der blev kylet ud på den konto. Hvem som helst kan jo gå ind og se listen over brugernavne og udgive sig for at være en anden.

Jeg tror nu mere det er en slags telefonfis, ligesom det der har været nævnt i andre tråde. Det er vel de færreste hamstere, der bliver kørt ned. ;)

Det undrer mig mere hvor han har telefonnummeret fra. Contraria har jo ikke haft noget til salg for nyligt, hvor der kunne have stået et telefonnummer. Det tyder mere på at det er en "ven", der laver telefonfis.
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 19. maj 2009 13:15

tja hun har ikke hemmeligt nummer eller adresse...
Ved at finde hendes hjemmeside, tjekke ejeren af domænet inde på DK Hostmaster får han adressen og via krak får han så telefonnummeret ....

sværre er det ikke  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 19. maj 2009 13:18

tja.. jeg ku jo hurtigt høre det bare var fis i en hornlygte. tja mit tlf. nr er nu ikke så hellemeligt. alle kan gå på de gule sider og finde det og mener faktisk også at det står på min hjemme side. de eneste som ved jeg går meget op i mine hamstre er mine klasse kamerarter og ingen af dem hedder morten. ingen på mit arbejde ved jeg har hamstrene. dem på kolegiet ved jeg har hamstre, men ikke at jeg opdrættere dem. (vi har dog en morten på gangen, men ku høre det bestemt ikke var ham, for han kan ikke dansk :lol: )
så derfor valgte jeg også at skrive denne advarsel. for når det ikke er en jeg kænder så ku det tinkes at han ville prøve at ringe til jer andre.

og så vil jeg give kenneth ret. på et så tønt et grnd lag vil det være dumt at smide nogen ud, for alle kan jo ud give sigt for at være en anden. men jeg vil dog også give dig ret kenny, for hviste jeg vem det var med sikkerhed så ville jeg da klart ønske ham udvist fra forumet ( selv om det jo ikke forhindre ham i at se på forumet og ringe til andre og lave samme nr med. :? )
de venligste hilsner amanda

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 19. maj 2009 14:48

Føj for den  :violent1: en klam skid, ærgeligt man ikke kan finde ud af hvem det var.

Desiree

Indlæg af Desiree » 20. maj 2009 12:25

Ja, der er nogle typer derude. Er selv ikke meget for at offentliggøre telefonnr osv, alt mit er hemmeligt. Helt at undgå ubehagelige oplevelser er nok umuligt - hvis man har oplysninger ude (eller hvis man sælger til fjolser, hvilket jeg desværre er kommet til).
mvh Desiree

Rattus Norvegicus

Indlæg af Rattus Norvegicus » 20. maj 2009 15:01

Jeg har selv det der hedder "udeladt nummer", og har indtil for kun få dage siden kun haft det liggende på min egen hjemmeside, samt en liste over danske tamrotteavlere...

Nummeret blev i fredags fjernet fra hjemmesiden, og har sendt mail til vedkommende der ejer domænet med opdrætterlisten, og bedt om at få fjernet nummer og mail derfra.

Jeg var træt af de mange opkald fra hemmeligt nummer på alle tider af døgnet, og ingen af dem jeg kender har hemmeligt nummer, og hvis de havde ville der være lavet en aftale om at de skulle sende en sms først eller umiddelbart bagefter (ja jeg svarer aldrig på hemmeligt nummer ;) )

Mail adressen ligger heller ikke umiddelbart direkte tilgængeligt på andre steder end opdrætterlisten og i en enkelt tråd på et rotteforum jeg ikke længere er medlem af (admin på forummet skal også kontaktes om at få fjernet mailen fra tråden), da jeg i forvejen er ved at drukne i spam på den pågældende mail adresse :?

På hjemmesiden har jeg i stedet fået lavet en kontaktformular, som er spambeskyttet med en 4-cifret kode, som aldrig er den samme 2 gange i træk (10.000 kombinationsmuligheder) ;)

Hvis folk vil have kontakt til mig angående køb af dyr hos mig, må det foregå via PB på de fora jeg er på eller via kontaktformularen på hjemmesiden, og på den måde minimerer jeg de mange underlige opklad kl. lort om aftenen eller kl. lort om morgenen fæør fanden får sko på, og som alle har enten hemmeligt nummer, eller ringer fra taletidskort, så man ikke kan finde ud af hvem det er ;)
Hilsen Kenny Billede
Billede
"Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt" 8-)

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 21. maj 2009 14:14

Tak fordi du siger det. Så ved vi i hvert fald, at det kan ske.
Sikke en tumpe!  :evil:

Besvar