vandeksperimentet

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar

Hvad foretrak hamsteren?

Postevand
12
60%
Købevand
8
40%

Afgivne stemmer: 20

Wampi

vandeksperimentet

Indlæg af Wampi » 30. maj 2009 10:37

jeg glemmer hele tiden at jeg ville fortælle Jer om et lille eksperiment jeg lavede...

jeg var begyndt at give hamsteren vandet som jeg købte på flaske.. UDEN brus eller andet self.. da jeg syntes at vandet fra vandhanen smagte underligt og var lidt nervøs for om det overhovedet var godt at drikke...

så sad kæresten og jeg og snakkede lidt om det, mest af alt pga vores økonomiske situation, og vi blev enige om at teste hvad hamsteren egentlig foretrak..

Vi fyldte 2 ens vandflasker med hver sit og satte dem det samme sted på samme tid.. vi gav hamsteren ca. 2 uger førend vi tjekkede begge flaske for hvilken der var drukket mest af...

Postevand (vand fra vandhanen) eller købevand...

resultatet får I lidt senere.. nu vil jeg gerne høre Jeres gæt på hvad I tror hamsteren foretrak..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 30. maj 2009 12:19

Hvis postevandet smagte lidt underligt, som du skriver, foretrak den nok købevandet  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

NoiaBell

Indlæg af NoiaBell » 30. maj 2009 12:50

Jeg tror postevand. :D
Hilsen Helle
Dejlige hammi'er

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. maj 2009 13:00

Jeg har stemt på poste vandet :wink:

måske er dit vand meget "hårdt" , derfor den undelige smag.
I silkeborg hvor jeg bor har vi meget blødt vand, og det har ingen bismag.

Wampi

Indlæg af Wampi » 30. maj 2009 18:59

det med vandets underlige smag kan fortælle at når vi koger vandet så er kalken fra det grøn.. meget grøn.. så vores kobberrør der leder vandet er irret til.. ligesom i gamle dage hvis man drak fra hanen på skolen den samme metalsmag  :wink:

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 30. maj 2009 20:51

....Købevand!!!!!

Desiree

Indlæg af Desiree » 30. maj 2009 21:18

Med mindre vandet er direkte giftigt har de i hvert fald bedst af postevandet. Det er der da vist lavet undersøgelser om, der er langt flere mineraler osv i postevand end i købevand. Drikker selv altid postevand.
mvh Desiree

Psyclon

Indlæg af Psyclon » 31. maj 2009 05:51

Postevand har fået min stemme.

Lykke

Indlæg af Lykke » 31. maj 2009 08:54

Desiree skrev:Med mindre vandet er direkte giftigt har de i hvert fald bedst af postevandet. Det er der da vist lavet undersøgelser om, der er langt flere mineraler osv i postevand end i købevand. Drikker selv altid postevand.
Det må da komme an på hvad det er for noget købevand?
F.eks. kommer dansk købevand fra det samme grundvand som vores postevand.
En ulempe kan til gengæld være at det har "stået", og hvis det f.eks. står varmt kan der udvikle sig bakterier (såvidt jeg har forstået).

Desiree

Indlæg af Desiree » 31. maj 2009 10:17

Nu kan jeg ikke huske hvilke typer undersøgelsen jeg så på DR indholdt, men konklusionen var klar. Måske var købevandet ekstra filtreret eller noget, det var i hvert fald ikke ligeså sundt.
mvh Desiree

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 31. maj 2009 12:08

De der store beholdere hvor man kan tappe vand: der er vandet fint nok, men hvis udskiftningsdatoen for flasken smutter eller der ikke er blevet rengjort korrekt ved udskiftningen, så kan det give store bakterielle konsekvenser.
Det danske postevand er jo som det skal være i Danmark - medmindre man bor et sted med egen brønd eller noget der ikke bliver tjekket. Eller der er et specielt undegrunds problem, men det er der jo i reglen ikke.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 31. maj 2009 14:32

Jeg har hørt, at der er stoffer (parabener?) i plastflaskerne, for at holde dem "bløde" og de kan vidst gå i vandet, hvilket bestemt ikke er sundt.
Hilsen Lotte
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 31. maj 2009 15:47

tihi... lige nu er folk næsten delt lige over mellem det ene eller det andet..

det med flaskerne er noget med at de ikke er genbrugsflasker dvs brug dem en gang med det de er fyldt med når du køber dem og så skal de ud(i genbrugen da der er pant på nu)... hvis man genfylder dem så er det noget med at der danner sig bakterier osv hurtigere pga de er lavet af det bløde materiale der ikke er beregnet til flere ganges brug...

jeg har også før i tiden altid holdt på at drikke postevand mest af alt pga økonomien i det.. men efter at have drukket vandet her og fået maveprobs bagefter tør jeg ikke mere og er begyndt at købe vand at drikke.. nu skal det så også siges at mit købevand er vand jeg tager med på "job" så det ligger i min skoletaske fra kl. 5 om morgenen til ca. 5 om aftenen hvis det ikke bliver drukket i løbet af dagen..  :wink:

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 1. jun 2009 10:14

hvad kunne den så bedst lide?

Wampi

Indlæg af Wampi » 1. jun 2009 12:32

Okay her kommer så afsløringen... ville ellers have ventet lidt længere med at afsløre det så alle kunne nå at være med :D

Hamsteren foretrak.... Trommehvirvel...

Postevandet...

Jeg blev selv ret overrasket specielt pga jeg jo ikke ligefrem sys det hverken så eller smagte særlig godt... men hamsterens favorit var altså Postvandet.. så fremover får hamsteren postevand... Det er også billigere så det var jo egentlig meget rart..  :wink:

Besvar