kan sådan set godt se pointen i det i siger! ville heller ikke byde en fisk et dårligt liv.. eg går endda og redder mariehøner meget tit Tak skal I have
kan sådan set godt se pointen i det i siger! ville heller ikke byde en fisk et dårligt liv.. eg går endda og redder mariehøner meget tit Jo det har du ret iMahonia skrev:Det ved jeg, men ser du på en fisk i et lille glas/bowle vil den ofte hænge i vandet og se trist og sløv ud, hvorimod mere plads får den til at live op og svømme omkring. Er det ikke meningen med at holde fisk?BittéHamstereN skrev:I virkeligheden lever en kampfisk nogenlunde sådan. De kan risikere at komme til at leve hele deres liv i en vandput, da de trækker vejret over vandet. Nogle kampfisk er så heldige at de finder et sted med mere vand, men det meget naturligt de lever i en lille vandput hele deres liv i naturenMahonia skrev:Jeg ville heller ikke byde en kampfisk det liv, kun at kunne svømme rundt og rundt i en uendelighed. :(
At dyrehandlerne ofte har dem i små glas, har vist smittet af, så det er blevet den alm. opfattelse, at disse flotte fisk sagtens kan leve med minimum plads og så ellers bare fungere som pynt! Jeg har diskuteret med mange dyrehandlere om de små glas.
Fiskene viser heller ikke deres flotte finner, hvis de ikke har det godt.