Jeg er kommet til at tænke på om der er arveligt hvor store kuld de forskellige hunner får. Og her tænker jeg på arten Guldhamster.
Jeg har Angel som i de 2 kuld hun har haft, har hun fået henholdsvis 2 og 3 unger, hvilket jo ikke er mange i betragtning af at det er en guldhamser.
Nu har jeg så beholdt en hun efter Angel. Og det er her jeg spekulere på om hendes datter også vil få små kuld. Angelina som jeg vil kalde hende er kun lige blevet 2 måneder og jeg har ikke planlagt nogen kuld på hende før til jul, så hun når ikke af få mere end max 2 kuld.
Tænker lidt er der nogen der har erfaringer omkring det her emne eller har haft samme undren som mig?
De hunner jeg har, som er fra store kuld har alle fået store kuld og den der er fra medium kuld (max 10) har alle fået derefter.
p.s. mener at Angel er fra et kuld hvor de er mindst 8 søskene
Afkomserfaringer
-
AnetteFrost
Afkomserfaringer
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
angel har 10 søskende
om fertiliteten går videre - tja pas...
Det er vist svært at svare på, for så burde Angel jo f.eks. have fået flere unger, når man ser på størrelsen på det kuld hun kom fra
altså det er vist noget med at hannerne, aldrig bliver mere fertile end farmand var på parringstidspunktet - om det holder stik ved jeg faktisk ikke...
gener fordeler sig jo til en hvis grad "tilfældigt" og din Angel kan jo godt have været uheldig at have fået de dårlige gener mht fertilitet...
Hendes unger kan jo godt have arvet hendes dårlige gener, men hvis hannen har nogle gode gener kan de jo også spille ind!
Min sirius var jo fra et "ok lille kuld" - men er far til et kuld på 13 unger
Jeg tror mængden af unger er MEGET et samspil mellem både han og hun...
Der kommer ikke flere unger end der er æg, men der kan være nok så mange æg, hvis ikke der er nogle sædceller der når frem
om fertiliteten går videre - tja pas...
Det er vist svært at svare på, for så burde Angel jo f.eks. have fået flere unger, når man ser på størrelsen på det kuld hun kom fra
altså det er vist noget med at hannerne, aldrig bliver mere fertile end farmand var på parringstidspunktet - om det holder stik ved jeg faktisk ikke...
gener fordeler sig jo til en hvis grad "tilfældigt" og din Angel kan jo godt have været uheldig at have fået de dårlige gener mht fertilitet...
Hendes unger kan jo godt have arvet hendes dårlige gener, men hvis hannen har nogle gode gener kan de jo også spille ind!
Min sirius var jo fra et "ok lille kuld" - men er far til et kuld på 13 unger
Jeg tror mængden af unger er MEGET et samspil mellem både han og hun...
Der kommer ikke flere unger end der er æg, men der kan være nok så mange æg, hvis ikke der er nogle sædceller der når frem

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
malthesmor